Pennenclipje o.i.d.?

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
RicoK
forum starter
Contacteer:

Pennenclipje o.i.d.?

Bericht door RicoK »

Een wellicht onbenullig vraagje, maar ik zal deze voorafgaand toelichten.

Mijn ouders rijden een recente Mercedes B. Recentelijk kwam dit zo ter sprake. Zij dachten geen pennenhouder/-clipje te hebben. Ik lachte hen toen uit, want hoezo niet? Mijn VW Golf uit 2009 had dit en zelfs de C1 van mijn vrouw heeft zo’n clipje in haar achteraf gemonteerde dashboardkastklepje. Uiteraard hebben mijn ouders wel een clipje voor een pen in hun dashboardkastje. ;)

Maar wat schetst nu mijn verbazing? Mijn Clio heeft geen clipje voor een pen. Hilariteit alom bij mijn ouders…. :p
Heb ik met mijn neus gekeken? Of hebben onze Clio’s geen clipje voor pen?
Renault Clio IV Estate 0.9 TCe Intens Gris Platine 2019 - BMW 316i Executive Sportline 2013
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Pennenclipje o.i.d.?

Bericht door mox »

Inderdaad, geen pennenclipje; had de Clio 2 wel. Ik vind het dasboardkastje sowieso een achteruitgang, omdat de hele inhoud meebeweegt bij het openen en sluiten. Daardoor is het standaard een onopgeruimde grabbelton.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
RicoK
forum starter
Contacteer:

Bericht door RicoK »

Inderdaad, ik vind het dashboardkastje ook geen toonbeeld van ergonomie. Het zit erg laag en je moet ‘om een hoekje’ om te zien of te voelen wat er achterin ligt.
Renault Clio IV Estate 0.9 TCe Intens Gris Platine 2019 - BMW 316i Executive Sportline 2013
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Voordeel is wel dat hij er makkelijk uit kan, waardoor het pollenfilter vervangen een iets minder grote hel is.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
RicoK
forum starter
Contacteer:

Bericht door RicoK »

Dat zal dan wel, ik ben niet zo’n DHZ’er. Als er onderhoud nodig is, ga ik naar de garage.

Ik heb wel eens eerder een dashboardkastje ontmanteld, toen ik in een Punto Air 2014-model, zo’n Yatour kastje met Bluetooth en USB-aansluiting, op de radio aansloot en ik deze achter mijn dashboardkastje wegwerkte. Heb ik nog een fotoreportage van die ik destijds plaatste op het Punto forum. Was toen een erg leuk klusje. Goed te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Interieur (vraag & antwoord)”