Dag allemaal,
Ik ben trotse eigenaar van een Clio IV hatchback uit 2013 TCe 90.
Ik hem het nu 4 maanden. Vind ik een leuk en stoer auto maar ik heb een klein, irritante probleem.
Toen ik hem kreeg werkten de voor ruitenwissersproeier goed en krachtig. DE achterste werkte helemaal niet. Ik hoorde wel de motor draaien maar er gebeurde niets....ik zag een klein druppel water onder de sproeier!
Een paar dagen geleden heb ik eindelijk de kans om de achterspoiler eraf te halen (was makkelijker dan gedacht) om te kijken wat aan de hand was. OK....snel gevonden.... de slang zat klem. Alles weer gemonteerd en klaar....dacht ik....
Nu gebeurd er weinig bij de voor sproeier...er komt soms een klein straal uit en dan gaat het allemaal op de achter raam (met een sterke straal) terwijl ik de voorsproei knop draait.....mmmm...!!??
Gebruiken voor en achter dezelfde motor? Zit er ergens een een-richtingen klep in de systeem..?
Heeft iemand een idee?
Ik heb veel kleine problemen opgelost met deze forum op mijn vorige auto...Clio 3 RipCurl TCe 100...heeft mijn dochter over genomen. Blijft een leuk auto...
Alvast bedankt Clio lovers!
Ruitenwissersproeier raar probleem
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Ruitenwissersproeier raar probleem
Zowel de voor- als achterruit worden inderdaad met hetzelfde pompje besproeid. De draairichting van de pomp bepaalt waar de vloeistof heengaat. In het pompje zit een keerklep die na verloop van tijd vergaat en waardoor de ene of de andere uitgang "verstopt" raakt.
https://www.clioclub.info/forum/viewtop ... 81&t=25336
https://www.clioclub.info/forum/viewtop ... 81&t=25336
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
-
- beginner
- Contacteer:
Dank je mox....!
Waarschijnlijk hebben ze express in de slang die naar achter loopt een knik gelegd omdat ze wisten dat er wat kapot was haha