Medianav naar RLink systeem
Medianav naar RLink systeem
Is het mogelijk om zonder veel problemen een medianav te vervangen voor een RLink systeem.
Re: Medianav naar RLink systeem
Ik zelf denk dat het wel kan. Ik ben zelf aan het kijken of het mogelijk is om mijn rlink te vervangen naar rlink met dab+.
Je zou even moeten kijken achter je dashboard kastje of daar een radio module geplaatst kan worden.
Je zou even moeten kijken achter je dashboard kastje of daar een radio module geplaatst kan worden.
Zo te zien heeft R link heel andere stekkers achterop.
Ook zit de unit op een andere plek, dus zul je kabels moeten verlengen.
De makkelijkste manier is dus om een andere Clio te kopen waar Rlink al in zit.
Waarom wil je het zo graag?
Heb er zelf geen ervaring met Rlink, maar vond de Medianav helemaal geen verkeerd apparaat
Ook zit de unit op een andere plek, dus zul je kabels moeten verlengen.
De makkelijkste manier is dus om een andere Clio te kopen waar Rlink al in zit.
Waarom wil je het zo graag?
Heb er zelf geen ervaring met Rlink, maar vond de Medianav helemaal geen verkeerd apparaat
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Aan bokkoman
Heb ik meer nodig dan ?
Kan namelijk het scherm krijgen compleet
Maar jij hebt het over een radio module achter het dashboard kastje
Heb ik meer nodig dan ?
Kan namelijk het scherm krijgen compleet
Maar jij hebt het over een radio module achter het dashboard kastje
De Medianav is één unit met het scherm.
Bij Rlink zit de "radio" zelf op een andere plek dan het scherm. Daarom zal het dus niet eenvoudig uitwisselbaar zijn
Bij Rlink zit de "radio" zelf op een andere plek dan het scherm. Daarom zal het dus niet eenvoudig uitwisselbaar zijn
Wat jeroen zegt.jeroen33 schreef: 29 feb 2020 17:49 De Medianav is één unit met het scherm.
Bij rlink heb je dus 2 onderdelen. Het scherm en de radio zelf (stuk blik achter je dashboard kastje). Het scherm is voor de TomTom zelf en de bediening verder.
Als alle bevestigingsmateriaal aanwezig is voor die radio module, dan zou het mogelijk zijn.
Gaat je wel moeite kosten in de bekabeling aan te leggen en verschillende stekkers denk ik.
De vraag is, is het de moeite waard? Waarom wil je RLink hebben?
RLink is te koppelen aan je telefoon,en zou je dus met Google Maps kunnen rijden
Als dat de enige reden is kun je beter gewoon je telefoon gebruiken. In de Clio kun je deze prima kwijt in zo'n houder voor aan het ventilatierooster.
M'n huidige auto heeft geen ingebouwde navigatie, maar mis het eigenlijk nooit.
M'n huidige auto heeft geen ingebouwde navigatie, maar mis het eigenlijk nooit.