Aanschaftips Clio 4 RS
Geplaatst: 27 feb 2019 17:05
Goedemiddag forumleden,
Mijn naam is Lars en ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben mij na verkoop van mijn Subaru Impreza gt-turbo aan het oriënteren op een ander leuk speeltje. Nu is mijn oog gevallen op de Clio 4 RS. Ik heb in het verleden ook al eens met een schuin oog gekeken naar een Clio 3 RS, maar het modernere karakter van de Clio 4 (+ het feit dat hier een turbo op zit) trekt mij toch een stuk meer aan. Het zou voor mij puur een 2e auto zijn, waar mijn vriendin af en toe ook nog mee rijdt. De voornaamste vragen die ik heb voordat ik tot aanschaf overga zijn de volgende:
- In hoeverre wijkt het Cup onderstel af tegenover het normale RS onderstel? Zijn dit alleen stuggere en lagere veren of is er meer dan dat?
- Is een Clio zonder R-link een no-go? Buiten het feit dat de RS monitor zonder dat systeem niet mogelijk is(toch?), wat mis ik nog meer?
- Wat zijn jullie ervaringen met de versnellingsbak? Ik lees in meerdere reviews dat deze traag en besluiteloos is. Is dit meer een kwestie van ermee om leren gaan, of is dit echt een
storende factor die het rijplezier doet verminderen?
- Zijn er al zwakke punten bekend bij dit type RS? Technische zaken waar ik specifiek op moet letten?
Ik koop natuurlijk het liefst een RS die alle dealer opties erop en eraan heeft (ik snap ook niet wie zo'n soort auto nieuw zonder besteld..) maar deze zijn nog niet heel gemakkelijk te vinden. Vandaar de vraag of het cup onderstel en het Rlink systeem nu echt het verschil maken. Voorkeur gaat sterk uit naar een origineel Nederlandse, al hoeft een goed gedocumenteerde import natuurlijk ook niet slecht te zijn.
Mijn naam is Lars en ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben mij na verkoop van mijn Subaru Impreza gt-turbo aan het oriënteren op een ander leuk speeltje. Nu is mijn oog gevallen op de Clio 4 RS. Ik heb in het verleden ook al eens met een schuin oog gekeken naar een Clio 3 RS, maar het modernere karakter van de Clio 4 (+ het feit dat hier een turbo op zit) trekt mij toch een stuk meer aan. Het zou voor mij puur een 2e auto zijn, waar mijn vriendin af en toe ook nog mee rijdt. De voornaamste vragen die ik heb voordat ik tot aanschaf overga zijn de volgende:
- In hoeverre wijkt het Cup onderstel af tegenover het normale RS onderstel? Zijn dit alleen stuggere en lagere veren of is er meer dan dat?
- Is een Clio zonder R-link een no-go? Buiten het feit dat de RS monitor zonder dat systeem niet mogelijk is(toch?), wat mis ik nog meer?
- Wat zijn jullie ervaringen met de versnellingsbak? Ik lees in meerdere reviews dat deze traag en besluiteloos is. Is dit meer een kwestie van ermee om leren gaan, of is dit echt een
storende factor die het rijplezier doet verminderen?
- Zijn er al zwakke punten bekend bij dit type RS? Technische zaken waar ik specifiek op moet letten?
Ik koop natuurlijk het liefst een RS die alle dealer opties erop en eraan heeft (ik snap ook niet wie zo'n soort auto nieuw zonder besteld..) maar deze zijn nog niet heel gemakkelijk te vinden. Vandaar de vraag of het cup onderstel en het Rlink systeem nu echt het verschil maken. Voorkeur gaat sterk uit naar een origineel Nederlandse, al hoeft een goed gedocumenteerde import natuurlijk ook niet slecht te zijn.