Hallo,
Een tijdje geleden is de multieriem van de RS Phase1 tijdens een ritje op de snelweg geknapt. De krukaspoelie lag er ook uit en moet volgens m'n garage vervangen worden. Probleem is dat, volgens de garage, zo'n krukaspoelie voor de Clio 2 2.0 16v niet meer te krijgen is. Ook bij de Renault dealer niet.
Nu ben ik wat rond gaan kijken op internet en kon wel wat vinden in Duitsland via www.auto-onderdelen24.nl, zie hier.
Alleen verschillen ze nogal en weet ik niet welke ik moet hebben. Is er iemand die hier meer verstand van heeft en mij kan vertellen waar ik anders zo'n poelie vandaan haal?
Clio 2 RS krukaspoelie
- 010_ClioRS
- beginner
- Contacteer:
Re: Clio 2 RS krukaspoelie
Met het juiste Renaultnummer van die poelie is het vrij eenvoudig zijn om online een nieuw exemplaar te kunnen scoren. Mocht de dealer je dat nummer niet willen geven, dan kan je een poging wagen op o.a. http://www.catcar.info/renault/?lang=en waar je aan de hand van 4 letters/cijfers uit je chassisnummer zelf dat onderdeel kunt opzoeken.
Ik vind het online speuren naar onderdelen altijd een leuke sport, dus als je het relevante deel uit je chassisnummer even noemt dan wil ik met alle plezier helpen zoeken.
Edit: is het de CB0M? En gaat het om de poelie voor de multiriem of de tandriempoelie erachter, die de distributieriem aandrijft?
Ik vind het online speuren naar onderdelen altijd een leuke sport, dus als je het relevante deel uit je chassisnummer even noemt dan wil ik met alle plezier helpen zoeken.
Edit: is het de CB0M? En gaat het om de poelie voor de multiriem of de tandriempoelie erachter, die de distributieriem aandrijft?
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
- 010_ClioRS
- beginner
- Contacteer:
Wow, handige site, bedankt!
Het is de CB1C en ik moet de poelie hebben voor de multiriem.
Deze zat erin:

Volgens mij heb ik op Catcar wel wat nummers gevonden. Onderdeelnummer 8200386460 en 7700116269
Ik heb 'm kunnen vinden op een Poolse site voor 30 euro (excl. verzendkosten): klik. Geen idee of dit hier een bekende website is.
Nogmaals bedankt voor de hulp!

Het is de CB1C en ik moet de poelie hebben voor de multiriem.
Deze zat erin:

Volgens mij heb ik op Catcar wel wat nummers gevonden. Onderdeelnummer 8200386460 en 7700116269
Ik heb 'm kunnen vinden op een Poolse site voor 30 euro (excl. verzendkosten): klik. Geen idee of dit hier een bekende website is.
Nogmaals bedankt voor de hulp!

Ziet er wel ok uit, die Poolse aanbieding. Niet nieuw, maar daardoor waarschijnlijk wel origineel Renault. Er zijn genoeg nieuwe te vinden, maar die zijn zoals zo vaak veelal van onduidelijke "fabrikanten". Dat wil niet zeggen dat ze slecht zijn.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
- 010_ClioRS
- beginner
- Contacteer:
Even een update: het was de goede en hij zit er inmiddels in.