Pagina 1 van 1
riem of ketting
Geplaatst: 26 mar 2018 18:52
door Highlander71
De Clio 0.9 tce uit 2013 heeft die een distributieriem of ketting?
En de 1.5 dci uit 2013 heeft die een riem of een ketting?
Vroeg me dit namelijk af, maar kon het nergens terugvinden.
Re: riem of ketting
Geplaatst: 26 mar 2018 19:10
door jeroen33
De DCI heeft sowieso een riem. Die moet na 6 jaar of 160.000 km vervangen worden.
Re: riem of ketting
Geplaatst: 26 mar 2018 19:14
door Highlander71
Oke duidelijk, en de TCE ?
Kan namelijk me TCE inruilen op een DCI, beide uit 2013.
Re: riem of ketting
Geplaatst: 26 mar 2018 19:44
door mox
De TCe-blokjes (zowel de 0,9 liter H4B als de 1,2 liter H5F) hebben allebei een "onderhoudsvrije" ketting.
Re: riem of ketting
Geplaatst: 26 mar 2018 20:17
door jeroen33
Houd bij de keuze ook rekening met verschil in onderhoudskosten. Ik kan nergens echt een duidelijk antwoord vinden, maar lees vaak dat diesel duurder zou zijn.
Bij de diesel moet je sowieso ieder jaar naar de keuring (al zijn dat ook geen enorme kosten natuurlijk)
Wat is verder de reden dat je toch de diesel overweegt als het qua kosten toch niet veel uit zou maken?
Re: riem of ketting
Geplaatst: 26 mar 2018 20:20
door Highlander71
Het scheelt mij 400€ per jaar
Re: riem of ketting
Geplaatst: 26 mar 2018 20:34
door jeroen33
Hoe kom je op die €400 per jaar? Verschil in verbruik was niet heel groot met mijn diesel verbruik toch? Straks heb je wel een auto met een stuk meer kilometers, moet je vaker naar de keuring en misschien wel het belangrijkste; je weet nu wat je hebt. Je kent jouw auto en weet wat er mee gebeurd is. Ik heb onder garantie best al wat dingetjes laten oplossen, maar ik kreeg 24 maanden garantie op mijn occasion.
Re: riem of ketting
Geplaatst: 26 apr 2018 20:55
door jorritren
Ik had de zelfde vraag, kwam deze site tegen
https://autobaak.nl/renault-clio/
tce idd ketting, ik zie bij dci 120 of 5 jaar.. eerder te vroeg dan te laat, hoewel er vast wel een veiligheidsmarge inzit!?