Ik heb sinds drie jaar een Clio RS 182, na eerst een Clio 1 1.8 16v en een Clio 1 Ph III RSi Longchamp te hebben gehad. Nu zal de motor gereviseerd moeten worden i.v.m. olieverbruik. Hij gebruikt een liter of 4 over een onafgebroken afstand van circa 1300 kilometer

Het is een origineel Nerderlandse auto, met originele motor. Dat wil ik graag zo houden. De auto is vorig jaar nog gechipt door FastChip, en voorzien van Sportkat. Ook is de middendemper verwijderd. (de achterdemper was vrijwel nieuw, dus zonde om te vervangen). Zoals gezegd is het blokje nu echt op, en wil ik het complete blok laten reviseren. Als dit toch gaat gebeuren, wil ik eigenlijk ook maar meteen andere nokkenassen laten monteren. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij hierin adviseren? Ik ga niet voor extreem vermogen, maar gewoon voor wat meer pit zonder dat de motor te slecht stationair gaat draaien. Misschien wil ik in de toekomst ook nog de achterdemper gaan vervangen. Ik heb het forum al doorzocht, heeeel veel over nokkenassen, maar allemaal net niet de antwoorden waar ik naar zoek.
Heeft iemand tips over Merk, Type of heeft iemand goede ervaringen met bepaalde nokkenassen, dan hoor ik het graag!
Alvast bedankt