Pagina 1 van 1

Activeren Live Services

Geplaatst: 08 feb 2017 15:11
door MaHeDu
Hallo,

Vorige week mijn nieuwe Clio opgehaald met R-Link. Nu heb ik een vraag over hoe lang het duurt voordat Live Services geactiveerd wordt. De meningen lopen uiteen van enkele uren tot enkele dagen.

R-Link geeft het volgende weer; "activering in behandeling"

Afbeelding

In de auto zie ik wel dat er verbinding is "netwerkstatus verbonden"; tenminste ik krijg onderstaande

Afbeelding

In de auto zijn nog geen "live-verbindingen" beschikbaar / geactiveerd.

Wat kan ik nog zelf doen anders dan contact opnemen met de dealer?

Re: Activeren Live Services

Geplaatst: 08 feb 2017 16:49
door klmklmklmklm
Bij mij was dit 3 dagen na aflevering.Bellen naar renault nederland is het beste.

Re: Activeren Live Services

Geplaatst: 08 feb 2017 17:46
door Midri
Hier ook een 3tal dagen meen ik mij te herinneren. Buiten de dealer is, zoals al aangehaald, enkel Renault Nederland nog een optie.

Re: Activeren Live Services

Geplaatst: 09 feb 2017 06:07
door Microstar
Goedemorgen,

Helaas bleef hij bij mij na 3 weken nog steeds op in behandeling staan. Een reset van de R-Link was de oplossing:

1.Zet de R-Link naar fabrieksinstellingen.
2.Ga naar Services.
3.Kies instellingen Services.
4.Kies instellingen delen gegevens.
5.Kies nee.
6.Zet contact uit en zet de auto op slot voor 15 minuten.
7.Zet contact aan.
8.Ga naar services.
9.Kies instellingen delen gegevens.
10.Kies ja.
12.Zet contact uit en zet de auto op slot voor 15 minuten.
13.Schakel contact aan en kijk op R-Link vraag of hij gegevens van U mag delen.

Als hij het laatste vraagt dan moet het werken.


De meeste dealers hebben geen idee hoe het hoort te werken. 1 dealer gaf zelfs het supportnummer voor Carminat :smash:

Groetjes,

Microstar

Re: Activeren Live Services

Geplaatst: 09 feb 2017 19:52
door Il Girasoli
Ik had na een week nog geen verbinding, tot ik "delen gegevens" aan zette, direct contact.

Re: Activeren Live Services

Geplaatst: 14 feb 2017 16:54
door MaHeDu
Renault dealer heeft contact opgenomen met RN NL en kwam met dezelfde instructie als microstar. Helaas zonder resultaat.
Het ligt waarschijnlijk aan de server waar de Live op draait.
De dealer doet zijn best om het op te lossen.

Wordt vervolgd.....

Re: Activeren Live Services

Geplaatst: 15 feb 2017 12:18
door klmklmklmklm
Doe gewoon eens een nieuwe toevoeging van je voertuig dat helpt ook.

Re: Activeren Live Services

Geplaatst: 15 feb 2017 14:37
door MaHeDu
Wat bedoel je daar precies mee klmklmklmklm?

Zie nu net in de R-Linkstore het volgende;

Afbeelding

We zijn weer een stap verder;

Direct naar de auto gerend maar nog geen Liveservices.............
Eerdergenoemde stappen herhaald maar nog steeds niets nada noppes :dizzy2:

Re: Activeren Live Services

Geplaatst: 18 feb 2017 21:07
door klmklmklmklm
De nummer van je auto verwijderen op my renault en terug plaatsen.Maar ik zou nog 3 dagen wachten.

Re: Activeren Live Services

Geplaatst: 03 mar 2017 06:57
door Microstar
Is het opgelost?

Re: Activeren Live Services

Geplaatst: 03 mar 2017 16:14
door MaHeDu
@Microstar

Helaas nog niet. A.s. Maandag naar de garage. Dan leggen ze hem daar aan het infuus (update?) Hopelijk heb ik dan betere berichten.

Re: Activeren Live Services

Geplaatst: 14 apr 2017 17:15
door MaHeDu
Vandaag wederom naar de dealer aangezien live nog steeds niet werkte............ :furious3:

Uiteindelijk na veel contact door de dealer met RN NL in de afgelopen weken is het vandaag uiteindelijk gelukt om live aan de praat te krijgen.

Er is (wederom) een update gedraaid waarbij uiteindelijk alles functioneert. Geen idee wat voor update maar het werkt nu \o/