Koelvloeistof Clio 2015

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
landerd
beginner
Contacteer:

Koelvloeistof Clio 2015

Bericht door landerd »

Beste,

Kan iemand mij vertellen welke koelvloeistof ik dien te gebruiken,
Voor mijn Clio 4, 1.2 16v van 2015.
momenteel is het een gele vloeistof.
Daar hij koud maar juist boven minimum staat zou ik hem een beetje willen bijvullen,
Vandaar mijn vraag.

Mvg Demeyere Lander
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Koelvloeistof Clio 2015

Bericht door mox »

Renault schrijft "Glaceol RX type D" voor, een geelgroene vloeistof. Mengen van verschillende soorten koelvloeistof kan verstopping veroorzaken in het koelcircuit omdat deze soorten met elkaar kunnen gaan reageren en 'sludge' vormen.

Na een jaar al bijna op het minimumniveau vind ik eigenlijk een beetje verdacht. Heb je al naar lekkage gezocht?
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Sidney
forum starter
Contacteer:

Bericht door Sidney »

volgens mij worden ze in de fabriek minimal afgevuld - die van ons had ook een lag niveau; even langs de dealer en die gooide er wat bij als service
Worteltjestaart
forum starter
Contacteer:

Bericht door Worteltjestaart »

Koud net boven het minimum is vrij normaal.
Bij warme condities zet het iets uit en stijgt het niveau.

Toen bij mij de distributieriem en waterpomp zijn vervangen duurde het een stukje voordat het niveau gestabiliseerd was trouwens, om de laatste lucht eruit te krijgen. Dat scheelde een cm of wat op het tankje.
Mogelijk speelt dat hier ook.
landerd
beginner
Contacteer:

Bericht door landerd »

mox schreef:Renault schrijft "Glaceol RX type D" voor, een geelgroene vloeistof. Mengen van verschillende soorten koelvloeistof kan verstopping veroorzaken in het koelcircuit omdat deze soorten met elkaar kunnen gaan reageren en 'sludge' vormen.

Na een jaar al bijna op het minimumniveau vind ik eigenlijk een beetje verdacht. Heb je al naar lekkage gezocht?
wagen komt uit eind 2015 maar werd pas ingeschreven in 2016, denk idd dat deze maar tot op minimum gevuld worden.
nog niet echt gezocht naar een lekkage maar alles lijkt perfect droog onder de moterkap
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Hier nog een ervaring; af-fabriek echt heel minimaal, wat na korte tijd zelfs onder minimum was. (Ontlucht)
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Motorisch (vraag & antwoord)”