Pagina 1 van 1
Inhouden & hoger veruik
Geplaatst: 12 jul 2016 11:17
door Algerino
Ik heb laatste last van hoger verbruik en vermogen verlies. (gem. 7.8/100 op snelweg 100km/h).
Bandenspanning zitten op 2.6 bar, originele luchtfilter is nog schoon.
Heb wel maanden met Green inlegfilter gereden weet niet of dat de boosdoener is geweest
Olie is paar maanden terug ververst met volsyntheet 5w40 + filter en daarbij nog gespoeld.

Re: Inhouden & hoger veruik
Geplaatst: 16 jul 2016 20:06
door Algerino
Echt niemand die raad weet??

Anders is dit wel de laatste Renault helaas
Re: Inhouden & hoger veruik
Geplaatst: 16 jul 2016 21:06
door Arjan
Penbobine kapot?
Re: Inhouden & hoger veruik
Geplaatst: 17 jul 2016 11:04
door Worteltjestaart
Dus omdat niemand hier op het forum je met een vage klacht kan helpen, is het je laatste Renault?
Veel succes bij andere merken dan...
Ben je al bij een (Renault)garage geweest?
Heb je al storingen uitgelezen?
Re: Inhouden & hoger veruik
Geplaatst: 05 aug 2016 15:54
door Algerino
Laatste Renault zal het niet zo snel zijn, was alleen gefrustreerd. Ben er deze week richting Parijs mee gereden,
had nog ruim halve tank over vanaf Rotterdam. Bobines en bougies zijn nog goed gelukkig.
Re: Inhouden & hoger veruik
Geplaatst: 05 aug 2016 19:45
door Duck
Maar? verbruik nog steeds hoger als je gewend was?? ( denk ik dan )
Hoeveel km heeft je Clio gelopen?
Zou anders ook een lambda sonde kunnen zijn.
Re: Inhouden & hoger veruik
Geplaatst: 15 aug 2016 13:44
door Algerino
Sorry voor de late reactie, hij heeft nu 210.xxx gelopen.
Lambdasonde zou het probleem kunnen zijn dat ik beter met een viergastest kunnen kijken.
Tijdens sensor test met ELM327 geeft hij fout bij Co2 bank #2 verder geen foutcode's.

Re: Inhouden & hoger veruik
Geplaatst: 15 aug 2016 16:06
door mox
Fouten in een CO2-bank duiden volgens mij op een brakke lambdasensor.
Ik heb trouwens weleens meegemaakt dat ik na het gebruik van Torque (de pro-versie, i.c.m. een bluetooth ELM327 OBD2-interface) mijn hele auto niet meer kon starten. Daar krijg je het heel warm van, kan ik je vertellen. Hoe ik het precies oploste weet ik niet meer; ik geloof door foutcodes te resetten. Sindsdien ben ik een beetje bang van OBD2
