Pagina 1 van 1

Probleem met lezen van de kaart van Europa

Geplaatst: 29 apr 2016 14:56
door groen_duiven
Sinds vorige week in bezit van de nieuwe Clio met R-Link.
De geleverde kaart was Europa 950.x

Maandagavond gaf R-Link aan dat er nieuwe kaart was. Deze gedeonwload en via R-Link-Toolbox geïnstalleerd.
Na kaart in de auto te hebben gedaan, weigert ie de kaart te lezen.

De melding is:
Probleem met kaart
Je kunt deze kaart niet gebruiken op dit navigatiestysteem
Europe-100593


Ben al bij de dealer geweest, die weet het ook niet en de vraag ligt nu bij renault.


Mijn vraag: Kent iemand dit probleem, cq heeft een oplossing ?

Mij lijkt het dat de kaart of corrupt is, danwel een niet geactiveerde kaart.
Alleen hoe download ik kaart opnieuw of is er nog een optie om de oude kaart terug te halen ?

In de verkenner lijkt de SD-kaart leeg, vermoedelijk door de bestanden verborgen te laten zijn.

In mijn vorige Renault met de Renault Carminat, kon je nog een lege SD-kaart in auto doen en vervolgens via TomTomHome kon je dan alles weer opnieuw installeren, maar deze optie lijkt me niet meer te bestaan....


groen_duiven

Re: Probleem met lezen van de kaart van Europa

Geplaatst: 29 apr 2016 21:33
door groen_duiven
Via frans tomtom-forum iets gevonden.

Door eerst via R-Link (My Renault) de kaart te verwijderen en de SD kaart weer in de auto,. kreeg ik melding dat ik de kaart van Europa gedeactiveerd had.

Vervolgens via R-Link de kaart van Europa weer toegevoegd. Vervolgens weer de SD kaart weer in de auto, nu volgde een update-melding en na reboot zag ik melding dat kaart van Europa geactiveerd was. Vervolgens ook weer kaart in beeld.

Daarna oplossing ook maar aan de Renaul-dealer doorgegeven, hebben zij ook weer wat geleerd :devilish:

Re: Probleem met lezen van de kaart van Europa

Geplaatst: 29 apr 2016 23:20
door Midri
Bedankt om hier de oplossing ook neer te plaatsen! Mooi dat het weer werkt :thumbsup:

Re: Probleem met lezen van de kaart van Europa

Geplaatst: 30 apr 2016 16:21
door taz1980
Super, en vooral bedankt voor de oplossing.

Gr. Richard