Pagina 1 van 1
medianav
Geplaatst: 16 mar 2016 10:37
door richardmeppel
Ik ben in het bezit van een clio 4 estate. Sinds enige tijd werkt mijn multimediasysteem niet meer. Hij blijft continue opstarten en reageert nergens meer op.
De dealer komt er ook niet meer uit en heeft contact met Renault Nederland gehad. De reactie laat zich raden ... het systeem moet vervangen worden en de kosten, ca. €1000, zijn voor de klant
Absurd en onacceptabel. Het systeem is allesbepalend in het interieur en niet aan slijtage onderhevig. Bij aanschaf van een clio mag men er van uitgaan dat dit systeem jarenlang werkt.
Wie heeft hier ervaringen mee gehad?
Re: medianav
Geplaatst: 16 mar 2016 21:01
door Bert O.
De mijne, en volgens van nog wel een paar forum'ers, werd in garantie vervangen... Was wel nog binnen garantieperiode.
Op zich is het shit, maar anderzijds: Als je bij Mediamarkt een radio koopt heb je daar ook maar 2 jaar garantie op, toch...
Overigens geeft ook de nieuwe MediaNav reeds problemen na ongeveer 1 jaar. Als iet uit staat is het scherm gewoon zwart (dus zonder schaduw&klok) en als ie aanstaat geeft ie bij volumewijziging een fluogekleurd balkje 'ruis' ipv de streepjes. Hij speelt wel 'normaal'.
Re: medianav
Geplaatst: 17 mar 2016 08:06
door Kevinvdt
Je kan ze wijzen op de wettelijke garantie, dat is geen vaste periode maar je mag er vanuit gaan dat wanneer je iets koopt dit een bepaalde periode mee gaat.
Via onderstaande link kan je hier wat info over vinden.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... -in-europa
Mijn schoonmoeder heeft zo een keer een dvd recorder ter reparatie gebracht bij de Media Markt deze viel buiten de fabrieksgarantie van 2 jaar maar is onder de wettelijke garantie hersteld. Ze hoefde alleen de verzendkosten te betalen.
Voorbeeld
Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dan nog teruggaan naar de verkoper. Hij moet u een goede oplossing bieden.
Re: medianav
Geplaatst: 25 mar 2016 13:42
door richardmeppel
Inmiddels contact gehad met klantenrelaties van Renault. Ook daar kom ik niet verder.
Ik heb inmiddels van veel gebruikers gehoord dat het medianav systeem vele mankementen vertoont.
Wij als individuele gebruikers kunnen geen vuist maken tegen Renault. Daarom heb ik een facebookpagina in het leven geroepen.
Mochten er gebruikers zijn die niet tevreden zijn met dit systeem, dan hoop ik dat ze reacties plaatsen op de fb pagina.
Zo kunnen we ervaringen bundelen.
Re: medianav
Geplaatst: 25 mar 2016 14:11
door klmklmklmklm
https://www.clioclub.info/forum/viewforum.php?f=244
Hier al eens gekeken??En als je garantie hebt zullen ze die zeker gratis vervangen.
Re: medianav
Geplaatst: 09 jul 2016 13:27
door avb
Rechtsbijstand verzekering aanspreken wanneer je deze hebt. Je hebt een soort van verlengde wettelijke garantie als eerder aangegeven. Je mag van een product verwachten dat deze een bepaalde tijd mee gaat. Wanneer de garantie van 1, 2 of 3 jaar verlopen is zal de producent met een redelijk voorstel moeten komen. Dit betekent dat de kosten op een redelijke wijze verdeeld moeten worden op basis van de leeftijd van het product. Veelal komt dat neer op 1/3 tegen 2/3, 50/50 of 2/3 tegen 1/3 waarbij de kosten voor de consument langzaam oplopen gedurende de tijd. Het is wel een proces van lange adem of rechtsbijstand.
Re: medianav
Geplaatst: 09 jul 2016 19:27
door Arjan
Verplaatst.
Lees even de forumregels. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we hier juridische geschillen gaan oplossen, daar zijn andere specialisten en wegen voor
