Clio rs 172 "ombouwen" naar 182

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Acuzo
forum starter
Contacteer:

Clio rs 172 "ombouwen" naar 182

Bericht door Acuzo »

Oi!

Ik heb al wat rond gezocht maar kon geen duidelijke info vinden hierover. Van een 172 naar een 182. Wat is er anders en wat kan je doen en moet je weten of kom je tegen tijdens de ombouw. Zover ik weet heeft de 182 tegenover de 172 een andere inlaat spruitstuk, gasklep, uitlaat spruitstuk en sport cell katalysator.

Ik dacht zo zelf, dat dit waarschijnlijk de goedkoopste oplossing is voor meer pk's(10).

Ook vroeg ik me eigenlijk af wat je nogmeer kan doen om je pk's op te schroeven behalve een betere uitlaat. En dan heb ik het natuurlijk niet over extreme als turbo's etc. En eerst chiptunen en dan alles aanpassen of liever andersom(of maakt het niks uit).

En als laatste vraag wat is er eigenlijk allemaal aangepast door megachrom en renault sport aan het f4r 2.0 16v blok.
Clio 172 RS Iceberg Versus Jaune Sirius
Afbeelding
hostler

Re: Clio rs 172 "ombouwen" naar 182

Bericht door hostler »

Sportcat, 182 spruitstuk en chippen is voldoende voor die 10pk. Henk van Fastchip (bijvoorbeeld) kan er wel meer dan 10pk uit halen met die eerder genoemde onderdelen.

Hier staat ook nog heel veel info:
http://www.cliosport.net/threads/172-18 ... es.446364/
Acuzo
forum starter
Contacteer:

Bericht door Acuzo »

Ik zit te denken om de katalysator er helemaal onderuit te halen, wat zo'n 6pk oplevert(gok ik)? Daarna ga ik de hele uitlaat na de cat voorzien van een pijp met een diameter van 64mm.
En hem vervolgens te laten chippen bij Unlimited of fastchip, ligt er net aan welke beter is. Unlimited is voor mij om de hoek.

Wat is de gemiddelde prijs voor een 182 spruitstuk? Ik heb namelijk geen idee wat deze zoal kosten nieuw/tweedehands.

En decat maakt dat veel meer herrie of valt dat mee? (Uitlaat moet niet zo vervelend gaan resoneren)
Afbeelding
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

decat maakt wel echt veel herrie, en komt ook niet door apk dus dan moet je er elk jaar een cat onder zetten
Acuzo
forum starter
Contacteer:

Bericht door Acuzo »

Ja als ik de decat maak dan maak ik hem met een flens aan beide zeide voor de (lambda) sensors omdat deze niet altijd graag los willen. Alleen zou de herrie te compenseren zijn? en wat voor een herrie, een resonerende brom of een wat scherper geluid? eventueel neem ik een geperforeerde buis en maak ik mijn eigen demper op de plek van de cat.
Afbeelding
hostler

Bericht door hostler »

Spruitstukken zitten rond de 200/250 euro geloof ik. jean-paul-s heeft ze wel eens.

Zelf geen ervaring met decat dus daar kan ik geen uitspraak over doen. Wellicht eens zoeken op Cliosport?
Acuzo
forum starter
Contacteer:

Bericht door Acuzo »

Weet iemand hier toevallig hoe het met de lambda sensor zit? Gaatd e auto niet in noodloop of dergelijke zonder katalysator?
Afbeelding
hostler

Bericht door hostler »

Een topic over decat zonder sensoren:
http://www.cliosport.net/threads/decat- ... or.511521/

Ander interessant topic:
http://www.cliosport.net/threads/de-cat ... le.729299/

De 2e sensor kijkt alleen maar of je katalysator werkt.

Komt er gewoon op neer dat je beide sensoren gewoon kunt gebruiken. Er gaat mogelijk wel een lichtje branden maar deze kun je weer resetten en komt dan mogelijk niet meer terug.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”