Clio rijdt telkens op 3 cilinders.
Clio rijdt telkens op 3 cilinders.
Beste forumleden,
Sinds kort doet mijn clio heel raar.
Een jaar geleden begon de auto ineens op cilinder te rijden. vervolgens was het voorbij waarna het niet meer is voorgekomen tot kort.
Afgelopen 2 maanden rijdt de auto telkens op 3 cilinders. Dit gebeurt niet meteen ma na een tijdje rijden. Aoms na 15 minuten soms na een uur. de motorstoring lampje brandt ook. Er wordt overslaan van cilinder 4 weergegeven tijdens het uitlezen.
vervolgens alle bougies bobine en kabels vervangen. maar het probleem komt telkens weer terug. de nieuwe bobine is weer defect het is een bobine voor alle 4 cilinders. En geen bobine pen per cilinder.
wie weet de reden ?
Sinds kort doet mijn clio heel raar.
Een jaar geleden begon de auto ineens op cilinder te rijden. vervolgens was het voorbij waarna het niet meer is voorgekomen tot kort.
Afgelopen 2 maanden rijdt de auto telkens op 3 cilinders. Dit gebeurt niet meteen ma na een tijdje rijden. Aoms na 15 minuten soms na een uur. de motorstoring lampje brandt ook. Er wordt overslaan van cilinder 4 weergegeven tijdens het uitlezen.
vervolgens alle bougies bobine en kabels vervangen. maar het probleem komt telkens weer terug. de nieuwe bobine is weer defect het is een bobine voor alle 4 cilinders. En geen bobine pen per cilinder.
wie weet de reden ?
Re: Clio rijdt telkens op 3 cilinders.
sorry vergeten om aan te geven welke blok.
inderdaad het is een 1.2 16v 75pk uit 2002
inderdaad het is een 1.2 16v 75pk uit 2002
injector?
De garagemonteur heeft de tempratuur sensor vervangen.
Na een rit van half uur is er geen storing geweest. Ff kijken wat er gebeurt tijdens een lange rit
Na een rit van half uur is er geen storing geweest. Ff kijken wat er gebeurt tijdens een lange rit
Na een testrit van 80km binnendoor en snelweg is de storing niet meer teruggekomen.
Als dit veranderd zal ik het laten weten. Bedankt voor de reacties
Groetjes
Als dit veranderd zal ik het laten weten. Bedankt voor de reacties
Groetjes
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Top! mooi dat het is opgelost!
Mocht het terug komen maak de massa punten van het motorblok schoon.
Bekijk de draadboom van de electriesche bobine.
Lijkt/leek mij op een spannings probleem waardoor de bobine niet goed werkt
Mocht het terug komen maak de massa punten van het motorblok schoon.
Bekijk de draadboom van de electriesche bobine.
Lijkt/leek mij op een spannings probleem waardoor de bobine niet goed werkt
Groeten, Vincent.
nou de storing is weer terug auto begint weer op 3 cilinder te rijden uit het niets. de garage weet het ook niet meer. de monteur denkt dat de ecu kapot of de massa punten moeten worden gecontroleerd.
afgelopen 3 weken is het maar 1 x voorgekomen daarna niet meer. maar sinds gisteren geeft de auto elke keer storing.
afgelopen 3 weken is het maar 1 x voorgekomen daarna niet meer. maar sinds gisteren geeft de auto elke keer storing.
Loop de bougiekabels eens na of de vonk niet tussen kabel en blok overspringt in plaats van op de bougie. Bij mijn 1.2 heb ik dit ook gehad en daar bleek een bougiekabel te lekken. Je kan de kabels met twee lagen isolatietape omwikkelen, dan passen ze nog precies in de bougieschacht.
de bougiekabels zijn al drie keer vervangen. dit in verband met het testen van drie verschillende bobines. ik ga het toch even laten controleren. Het lijkt wel alsof de storing terug komt als ik olie bijvul. dit ga ik even bijhouden. om de maand doe ik een liter olie bijvullen. afgelopen keer was de olie niveau onder de pijl en nooit storing gehad. nu ik het heb bijgevuld komt de storing terug.
- nd-photo.nl
- forum starter
- Contacteer:
Wtf zoveel bijvullen!
Om de 2 maanden moet ik ongeveer een liter of iets meer bijvullen ik maak 15000km per jaar
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Dan is er toch wat ergers aan de hand dan een defecte bobine.
Ik denk dat je koppakking kapot is, of een klep niet meer goed sluit.
Dit blok staat bekend dat zij geen tot nauwelijks olie verbruiken, tot 0,5L per 10dkm
Ik denk dat je koppakking kapot is, of een klep niet meer goed sluit.
Dit blok staat bekend dat zij geen tot nauwelijks olie verbruiken, tot 0,5L per 10dkm
Groeten, Vincent.
Ik heb er in drie jaar en 25k kilometer nog geen druppel bij gegooid :D
En ja, moet je steeds die grote beurt een keer doen
En ja, moet je steeds die grote beurt een keer doen

het probleem is nog steeds niet opgelost. Tenminste ik heb het een tijdje niet gehad omdat ik sinds begin november nog geen olie heb bijgevuld. Ik weet zeker dat her probleem zich voordoet als er olie wordt bijgevuld. de olie is trouwens zo goed als op. op de kilometerteller heb ik nog 3 blokjes staan maar als jet met de stok pijllt is het nihil.
- CLIO2PH1
- forum member
- Contacteer:
Laat nou eerst de pakking of klep vervangen! Of een ander blok eventueel. Ben je ook van al die ellende af