Binnen spiegel vervangen

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
JeroenInitiale
forum starter
Contacteer:

Binnen spiegel vervangen

Bericht door JeroenInitiale »

Hallo allemaal!

Vandaag heb ik een nieuwe achteruitkijk spiegel op de kop getikt alleen nu vraag ik me af hoe deze gemonteerd moet worden. Ik weet dat je de spiegel eraf kan schuiven maar nu zit mijn sensor in de weg. Hoe kan ik nu de spiegel eraf krijgen zonder dat eventueel de sensorveraf moet?
accountabc
beginner
Contacteer:

Re: Binnen spiegel vervangen

Bericht door accountabc »

Inmiddels gelukt? Ik zit met exact hetzelfde probleem. Ook ik krijg mijn spiegel een stukje omhoog geschoven, maar dan komt de spiegel tegen de sensoren aan en gaat deze niet verder. Het is me gelukt om bij mijn vervangende spiegel de spiegel van de raambeugel los te krijgen, maar daar was dermate veel kracht voor nodig dat ik bang ben de voorruit te slopen als ik dit ook probeer op de spiegel in mijn auto.
Ex RS172 bezitter
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Ik heb afgelopen zomer helaas niet meegekeken toen ze mijn voorruit vervingen, maar volgens mij kan je het afdekkapje van de sensor afhalen en heb je daarna voldoende ruimte om de spiegel eraf te schuiven.

De sensor zelf zit tegen de voorruit gekit.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
accountabc
beginner
Contacteer:

Dat afdekkapje heb ik er inderdaad afgehaald, maar toen paste het nog steeds niet. Ook bij mij is de voorruit een keer vervangen, misschien dat de spiegel te dicht op de sensorbehuizing is teruggeplakt? Ik zal er binnenkort eens een foto maken.

Zie hier. Dit is hoe de spiegel vast zit (maximaal naar beneden gedrukt).
Afbeelding

En dit is hoe ver ik de spiegel naar boven kan schuiven
Afbeelding

Zoals je kan zien zijn de foto's bijna identiek. Bij de onderste foto zit de spiegel tegen de metalen sensorunit aan, verder wil die niet. Kan iemand misschien een foto maken van hoe het eruit hoort te zien?
Ex RS172 bezitter
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Zonder te kijken weet ik nu al dat het bij mij ook zo strak tegen elkaar zit. Het leek me juist wel gunstig, want ik overwoog om net als MarijnRS een spiegel met automatische dimmer te monteren en je kunt dan mooi de benodigde 12V van de sensor aftappen zonder dat je draadjes ziet.

Hopelijk kan MarijnRS meer vertellen.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
JeroenInitiale
forum starter
Contacteer:

Bericht door JeroenInitiale »

Wat ik heb gedaan is gewoon de spiegel van de houder af gehaald en er weer op de steun op de vooruit opgezet. Wanneer je hem bescheiden naar beneden drukt haal je zo de spiegel van de steun af!
accountabc
beginner
Contacteer:

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb zelf een tweede originele binnenspiegel incl. de houder met het kogeltje liggen, maar om de kogel uit die spiegel te krijgen was dermate veel kracht nodig dat ik dit echt niet op mijn voorruit durf te doen. Ik heb inderdaad wel eens overwogen om een automatisch dimmende binnenspiegel te monteren, maar aangezien ik niet eens de huidige spiegel los krijg heb ik dat plan tot nu toe gelaten voor wat het was. De spiegel die ik heb liggen komt overigens bij iemand vandaan die inderdaad zelf een automatisch dimmende spiegel had ingebouwd ;).

EDIT: vandaag toch maar eens gekeken of ik de spiegel los kon krijgen. Dat ging eigenlijk verbazingwekkend makkelijk. Het terugplaatsen van de vervangende spiegel was wel wat lastiger. Uiteindelijk heb ik een C-klem gebruikt om de vervangede spiegel weer vast te krijgen op de kogel. Dit werkt, maar had wel als gevolg dat de arm waar de spiegel aan hangt lost kwam. Ik had er geen rekening mee gehouden dat er geen ruimte meer is voor die klem wanneer de spiegel weer op de kogel zit... Gelukkig was deze terug te schuiven.
Ex RS172 bezitter
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Interieur (vraag & antwoord)”