Pagina 1 van 2
connectie met smartphone
Geplaatst: 25 aug 2015 10:44
door Lutecia
Mijn Samsung S4 connect niet meer met RLink. Op de display staat wel dat er een apparaat connected is (groene telefoontje).Ik kan ook de bestaande koppeling niet verwijderen en als ik zoek dan vindt hij ook mijn apparaat niet. Ook de telefoon vindt de RLink niet. De Rlink vindt geen enkel apparaat. Iemand enig idee of wie heeft daar ook last van?
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 25 aug 2015 18:48
door klmklmklmklm
Moet je ook niet vertrouwelijk connecten op de s4?
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 25 aug 2015 20:29
door Lutecia
Helaas, zowel de RLink als de telefoon (meerdere merken geprobeerd te connecten) vinden elkaar niet.
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 26 aug 2015 15:37
door Bas1975
Staat je S4 wel zichtbaar voor omgeving?
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 26 aug 2015 15:52
door Lutecia
Yep, de smartphone vindt alle andere BT apparaten binnen bereik behalve de Rlink. Ook geprobeerd om de koppeling uit de RLink te verwijderen maar dat lukt ook niet. Ook andere BT telefoons geprobeerd maar geen reactie van de RLink en ook de andere BT telefoons vinden de RLink niet.
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 26 aug 2015 15:56
door zinitzio
Nadat ik een nieuwe smartphone had aangeschaft met 4G had ik slecht ontvangst in mijn auto. De connectie viel vaker weg. Terug op het 3G netwerk was het probleem opgelost. Probeer ook eens te wisselen met 3G of 4G.
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 26 aug 2015 16:17
door Lutecia
Dank. Heb ik ook al geprobeerd, zonder resultaat.
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 26 aug 2015 22:18
door klmklmklmklm
Dat wordt dealer.
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 26 aug 2015 22:27
door Lutecia
ja ben bang dat het de enige oplossing is. Dan zie ik de bui al hangen: weer alles kwijt van de navi en Eco drive.... Is helaas niet de eerste keer.....
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 27 aug 2015 11:25
door klmklmklmklm
Misschien eens de klemmen van de accu halen.
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 30 sep 2015 20:24
door Lutecia
ik heb vandaag maar eens geprobeerd om de telefoon weer te verbinden en het lukte gelijk (via telefoon) en dan koppelen. Ik weet niet waardoor het nu ineens lukte. Ik heb geen update gehad.
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 12 okt 2015 20:21
door klmklmklmklm
Had het probleem ook plotseling geen connectie meer de gsm gaf wel aan dat het verbonden was maar rlink niet.Het verwijderen van de gsm lukte ook niet.Dan maar een fabriek instellingen gedaan en plots ging weer alles netjes.
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 16 okt 2015 14:51
door Lutecia
klopt, dat is helaas de enige oplossing. Maar dan ben je wel alles kwijt van je navi, eco ritten etc. Heb vandaag dit nog eens bij de dealer nagevraagd en zij bevestigen ook dat terug naar fabr. instellingen de enige oplossing is. Als je de vraag voorlegt aan Renault en je geeft aan dat je niet wilt dat je alles opnieuw moet programmeren dan zeggen ze doodleuk: wij hebben geen andere oplossing. Wellicht brengt een nieuwe update van de Rlink een oplossing.
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 18 okt 2015 07:18
door klmklmklmklm
Ik heb dan tomtom maar inderdaad er zou een update moeten komen zodat dit probleem er niet meer is want af en toe zie ik dat de verbinding weg valt tijdens het rijden(htc one m8).
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 01 dec 2015 19:17
door Lutecia
kan iemand mij zeggen welke instellingen je kwijt raakt (of niet) als je de zekering van de RLink verwijderd en vervolgens weer terugplaatst. Dit om te kijken of de problemen met de connectie telefoon weer hersteld kan worden. Ik zit er namelijk niet op te wachten om alle routes, bestemmingen etc. weer opnieuw in de navi te moeten ingeven. Alvast bedankt voor reacties.
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 01 dec 2015 19:52
door klmklmklmklm
Ik vrees dat deze verloren zullen gaan.
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 01 dec 2015 20:32
door ps.clio
heb het zelfde probleem gehad, indien nodig updates uitgevoerd, half jaar met goed werkende telefoonverbinding rondgereden en ineens kenden telefoon en R-link elkaar niet meer; ik zou een nieuwe telefoon krijgen dus maar even daarop gewacht, maar nieuwe telefoon vond R-link niet, de oude was ook niet te verwijderen; dealer kon alleen maar een harde reset toepassen en alles werkte weer, maar inderdaad, je bent dan wel je bekende lokaties in de nav kwijt
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 02 dec 2015 10:26
door Sidney
typerend - ik heb ditzelfde nu ook en bij een zoektochtje op google vond ik dat heel veel gebruikers dit hebben en allemaal sinds de herfst
volgens 1 vd forums zou alleen het verwijderen van de zekering de boel oplossen en wel je instellingen onthouden! straks proberen
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 02 dec 2015 13:03
door Lutecia
Ik lees graag het resultaat.....
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 02 dec 2015 17:55
door Sidney
Werkt als een tiet!
Zekering nr 18 er uit (even boekje er bij), auto op contact (card er in) en er weer af, zekering weer terug duwen, starten en tadaa, alles werkt weer! En alle instellingen zijn onthouden :-)
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 02 dec 2015 21:35
door Lutecia
Da's fijn om te lezen: dus ook de recente bestemmingen, favorieten en eco-drive opgeslagen ritten zijn behouden?
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 03 dec 2015 07:41
door Sidney
Lutecia schreef:Da's fijn om te lezen: dus ook de recente bestemmingen, favorieten en eco-drive opgeslagen ritten zijn behouden?
yep, allemaal nog daar

Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 04 dec 2015 14:18
door klmklmklmklm

goed om te weten.THX
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 16 dec 2015 19:29
door Lutecia
update: geen idee wat er gebeurd is maar vanmiddag kon ik de smartphone opeens weer koppelen met de RLink. Ook ziet het systeem weer alle Bluetooth apparaten. Ik kwam er vanavond achter dat er wederom een update van de RLink gereed stond en deze heb ik geïnstalleerd. Ook daarna werkt (tot nu toe) de koppeling. Pfff wat een raar systeem toch.
Ik heb wel een melding richting Renault Nederland gemaakt en mijn vraag/klacht is nog in behandeling. Wel vreemd dat alles nu opeens weer werkt.
Vraag die nu bij mij opkomt: Weet iemand of Renault op de achtergrond toch aan een systeem iets kan aanpassen? Of kan dat alleen middels een algemene update?
Re: connectie met smartphone
Geplaatst: 01 feb 2016 01:06
door Arjan
Er kan niet draadloos iets bijgewerkt worden. Dat kan je zelf met de SD kaart of de dealer aan de computer.