problemen
Geplaatst: 15 aug 2015 10:59
We hebben nu een dikke maand een clio 1.5dci van 2001 met 102.000 km op de teller.
Toen we hem kochten was alles prima (zoals altijd) maar na een aantal weken begon de startblokkering vreemd te doen en wel dat de blokkering er niet af wilde.
Als ik de sleutel omdraaide moest de gloeispiraal gaan branden en als die uit ging ging de rode knipperlamp ook uit zodat ik kon starten.
Maar na een verloop van tijd duurde het steeds langer totdat ik hem kon starten, tot een gegeven moment ik een 4 kwartier bezig was en ik hem niet van de startblokkering kon krijgen zodat ik kon starten.
Volgens Renault lag het probleem in de sleutel dus nieuwe sleutel besteld (€188,-) en daar heen gesleept voor inleren nieuwe sleutel, maar een half uur later komt de goede man terug en vertelde mij dat de de sleutel goed werkte en dat de startblokkering er netjes af ging maar hij niet aan wilde springen.
Toen ze 2 dagen op onderzoek waren geweest kwamen ze met de mededeling dat de inspuit computer was overleden en daar een nieuwe in moest kosten was dan €900,- met montage in inleren.
Dus maar de opdracht gegeven omdat maar te regelen en een week later was de nieuwe inspuitcomputer binnen maar hebben er 4 dagen bij gezeten omdat ze de auto niet konden starten zou te maken hebben gehad met een software probleem.
Nu gisteren kwamen ze ermee dat alles nu werkte en de auto netjes start en ook goed loopt maar toen ze hem uit wilde zetten bleef de auto een aantal minuten door lopen met de sleutel uit het contact.
Ze zeggen dat er nu kortsluiting in de kabelboom moet zitten zodat hij blijft door lopen maar wat is nu wijsheid want als de de garage niets kan vinden dan haal ik hem daar weer weg en zal dan zelf op zoek moeten gaan en desnoods een andere kabelboom te plaatsen.
Wat is jullie mening hier over en wat zou ik het beste kunnen doen, ik ben behoorlijk technisch dus kan echt veel zelf ook heb ik zelf een clip alleen zou ik niet weten hoe te programmeren.
Aardig verhaal maar dan hebben jullie wel een indruk wat er aan de hand is.
Toen we hem kochten was alles prima (zoals altijd) maar na een aantal weken begon de startblokkering vreemd te doen en wel dat de blokkering er niet af wilde.
Als ik de sleutel omdraaide moest de gloeispiraal gaan branden en als die uit ging ging de rode knipperlamp ook uit zodat ik kon starten.
Maar na een verloop van tijd duurde het steeds langer totdat ik hem kon starten, tot een gegeven moment ik een 4 kwartier bezig was en ik hem niet van de startblokkering kon krijgen zodat ik kon starten.
Volgens Renault lag het probleem in de sleutel dus nieuwe sleutel besteld (€188,-) en daar heen gesleept voor inleren nieuwe sleutel, maar een half uur later komt de goede man terug en vertelde mij dat de de sleutel goed werkte en dat de startblokkering er netjes af ging maar hij niet aan wilde springen.
Toen ze 2 dagen op onderzoek waren geweest kwamen ze met de mededeling dat de inspuit computer was overleden en daar een nieuwe in moest kosten was dan €900,- met montage in inleren.
Dus maar de opdracht gegeven omdat maar te regelen en een week later was de nieuwe inspuitcomputer binnen maar hebben er 4 dagen bij gezeten omdat ze de auto niet konden starten zou te maken hebben gehad met een software probleem.
Nu gisteren kwamen ze ermee dat alles nu werkte en de auto netjes start en ook goed loopt maar toen ze hem uit wilde zetten bleef de auto een aantal minuten door lopen met de sleutel uit het contact.
Ze zeggen dat er nu kortsluiting in de kabelboom moet zitten zodat hij blijft door lopen maar wat is nu wijsheid want als de de garage niets kan vinden dan haal ik hem daar weer weg en zal dan zelf op zoek moeten gaan en desnoods een andere kabelboom te plaatsen.
Wat is jullie mening hier over en wat zou ik het beste kunnen doen, ik ben behoorlijk technisch dus kan echt veel zelf ook heb ik zelf een clip alleen zou ik niet weten hoe te programmeren.
Aardig verhaal maar dan hebben jullie wel een indruk wat er aan de hand is.