Hallo,
Ik zit met een vraag die ik niet direct op internet kan vinden.
Ik heb momenteel 2 jbl t-696 in de hoedenplank zitten.
Nu wil ik hier graag nog een 2e set bij in hebben.
Is het nadelig voor de speakers om deze parallel aan te sluiten ?
Waarmee ik dus op 2ohm kom vanaf de versterker, en dus een hoger vermogen krijg.
Ben vrij zuinig op deze top speakers met een prachtig geluid, en wil ze dus zeker niet overbelasten.
Maar als ik het goed heb zal dit voor de speakers vrij weinig uitmaken zo lang ze maar niet het max rms vermogen te eten krijgen.
Vb. , 4 kanaals versterker , 1e en 2e kanaal gebrugt met daarop speaker 1 + 2 parallen verbonden 300watt rms ÷2 = 150watt rms per stuk(en zelfde voor 3 en 4 uiteraad).
Hoop dat het zo wat duidelijk is.
En ben érg beniuwd !
Grt.
Simon
4ohm's speakers parallel op versterker aansluiten
-
- beginner
- Contacteer:
- UnreaL_NL
- forum starter
- Contacteer:
Re: 4ohm's speakers parallel op versterker aansluiten
speakers parallel aansluiten zorgt er inderdaad voor dat ze 2 ohm vragen. dan is het de vraag wat je speakers rms zijn (kan je 2 bij elkaar optellen) en wat je versterker op 2 ohm levert. Het beste is als je versterker een beetje oververmogen heeft tegenover je speakers. waardoor hij niet altijd op zijn tenen loopt, want anders heb je kans dat hij het niet aan kan en een niet zuiver signaal naar je speakers stuurt waardoor je ze kapot zou kunnen spelen.
Life Sucks , So Lay Back And Enjoy !!
Kan inderdaad geen kwaad, zolang je versterker maar op 2 ohm stabiel kan spelen. Het is inderdaad het beste als je versterker meer vermogen heeft dan je speakers aan kunnen (in RMS), zodat je je versterker niet vol hoeft te belasten.
-
- beginner
- Contacteer:
Okee, hartelijk dank voor deze mooie antwoorden !
Wat is dat audio gebeuren toch verschrikelijk verslavend...
Wat is dat audio gebeuren toch verschrikelijk verslavend...