Beslagen ramen en veel vocht
Beslagen ramen en veel vocht
Mijn renault clio heeft deze winter ineens last van beslagen ramen en vocht. Vorig jaar heb ik er geen last van gehad. Ik heb er een vochtvreter in, alleen dat helpt ook niet. Soms bevriezen de ramen van binnen, doordat er teveel vocht binnen in zit. Ook tijdens het rijden krijg ik ramen nooit geheel onbeslagen. Ik heb allerlei standen van de verwarming en ventilatie geprobeerd, maar dit werkt niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Kan het aan mijn dakraam liggen?
Re: Beslagen ramen en veel vocht
Geen last van verstopte afvoertjes onder de parafan waardoor water via de kachel naar binnen komt?
Ik heb verder geen water of vocht op de grond van de auto. Het is alleen dat de ramen beslagen blijven en soms nat worden. Dus denkt niet dat de paravan verstopt is.
Zou het wel checken...
Sluiten alle rubbers goed? Deuren, dakraam etc.
Sluiten alle rubbers goed? Deuren, dakraam etc.
Oke ik zal het even checken. Er zat laatst wel een rubber van mijn dakraam los. Zal daar ook nog even naar kijken
Is wel simpel te checken, gooi een bak water over je voorruit, loopt het snel via de achterkanten van de wielkasten weg is dat het niet.ericb21 schreef:...denkt niet dat de paravan verstopt is.
Maar, het is er ook wel de tijd van het jaar voor en hoe meer korte ritten je maakt hoe erger het wordt. Echt een standaard oplossing is er dan ook niet voor. Airco (als je die hebt) aan op recirculeren, luchtuitstroom openingen afsluiten wanneer je parkeert, zijruit op een kiertje zijn een aantal oplossingen die je hiervoor bij veel autofora voorbij ziet komen.
Dé oplossing is dan ook niet zo maar te geven. Wat bij de één wel werkt doet niets voor een ander.
Auto ook niet achterin nat ?
Daarmee bedoel ik de bak van je reservewiel.
Daarmee bedoel ik de bak van je reservewiel.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )