Ervaring rood dashboard Dynamique uitvoering

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
Bosma
beginner
Contacteer:

Ervaring rood dashboard Dynamique uitvoering

Bericht door Bosma »

Hoi,
Binnenkort mag ik hoogstwaarschijnlijk een nieuwe auto gaan leasen en mijn oog is gevallen op de Clio :party6:

Ik ben er op zich wel uit qua uitvoering en opties, maar twijfel nog over het dashboard. Bij de Dynamique uitvoering heb je namelijk de keus om het dashboard in rood te leveren ipv zwart.
Aan de verkoper van de lokale dealer verteld dat ik hierover twijfel en hij attendeerde mij op het volgende:
Bij een rood dashboard heb je meer last van spiegeling (je ziet het rood in je voorruit). Daarnaast kende hij klanten die er achteraf spijt van hadden, dat ze hun Clio met een rood dashboard hadden besteld.

Nu is mijn vragen:
- Wat zijn jullie ervaringen?
- Waarom heb je voor een rood dashboard gekozen, of waarom juist niet?
- Hoe ervaar je de spiegeling? Of vertel ik je daar iets nieuws mee?
- Zou je het weer kiezen? Of heb je spijt?

Ik hoor het graag :thumbsup:
clio 2014
beginner
Contacteer:

Re: Ervaring rood dashboard Dynamique uitvoering

Bericht door clio 2014 »

Ik zelf heb een zwart dashboard, en vindt dit rustiger want onze over buurman heeft een rood dashboard en zegt zelf dat hij dat achteraf ook vindt.
Gr. BEN
Koeien
forum starter
Contacteer:

Bericht door Koeien »

Toen ik op het punt stond om te kopen, vertelde mijn dealer mij dat de kleuren van het dashboard (rood, blauw, of bruin), blijkbaar helemaal niet mooi overeenkomen met de bijbehorende lakkleur. Op foto's en filmpjes is ook duidelijk te zien dat het rode dashboard enorm fel rood is, veel lichter dan de rode lak.

Ik denk dat het veel te druk is en dat je het heel snel moe bent. Als je de kleur terug in je interieur wilt, zou ik het Pack Look Interieur in rood nemen.
Clio IV Phase 1 TCe 90 Dynamique Bleu de France (Augustus 2014)
Comfort extra, R-Link, City extra, Passion Noir
konin813
beginner
Contacteer:

Bericht door konin813 »

Onze ervaringen zijn zeer positief. Na een jaar nog steeds blij als we instappen. Spiegelen valt ons reuze mee. Zouden zo weer bestellen!
Clio4 Intens, TCE120, april 2017.
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wazige! »

een zwart dashboard speigelt ook als de @#$@ als de zon pal op je voorruit staat. De enige manier om daar echt vanaf te komen is een goede zonnebril met polarizerende glazen. (ik gebruik deze voor vissen, zodat ik ze beter kan zien in het water, de spiegeling verdwijnt voor een groot deel). Maakt echt enorm veel verschil kan ik je zeggen.
Bosma
beginner
Contacteer:

Bericht door Bosma »

Bedankt voor jullie snelle reacties :) Ik heb inmiddels een proefrit gemaakt in een Clio in Rouge Flamme en Rouge dashboard om te kijken hoe dat bevalt.
Inderdaad valt het op dat het rode gedeelte van het dashboard iets meer spiegelt dan het zwarte stuk. Maar ik vond het niet hinderlijk. De rit was overigens met regenachtig weer, heb daarom geen idee hoe het is als de zon fel schijnt.
Ook geen idee of je er "vermoeid" van kunt worden bij lange ritten, daar was de proefrit te kort voor.

Redenen voor zwart:
- Oogt rustiger
- Iets minder spiegeling
- Rood gaat misschien vervelen
Redenen voor rood:
- Past leuk bij de buitenkant, ook al is de lakkleur net anders
- Zwart verveeld meteen
- Pff zwart? saai zeg
- Verdraait, waarom ik zou voor dat saaie zwarte dashboard kiezen net als alle andere 95% van de Clio rijders als er ook eens een keer de keus is voor een leuk hip kleurtje..

Ok, ik ben er denk ik wel uit. Ik kies voor rood! :thanks:
Spitfire
beginner
Contacteer:

Bericht door Spitfire »

Ik zit voor dezelfde keuze, maar heb eigenlijk mijn keuze ook al gemaakt. Het standaard interieur vind ik maar grijs en grauw, zoals je al zegt saai. Ideaal zou zijn dat je wel alle rode delen (deuren + stoelen) in het interieur zou kunnen kiezen zonder het dashboard, maar helaas is dat niet mogelijk. Bij de dealer waar ik ben wezen proefrijden hadden ze toevallig net een tweedehands rode clio verkocht met rood interieur waar ze het dashboard hadden uitgehaald om te worden gespoten, de vrouw van het stel dat hem gekocht had wilde het dashboard zwart hebben. Dit zou ik niet met een nieuwe clio willen doen.

In mijn huidige auto is het dashboard deel waar de meters zitten en de middenconsole van hard zilvergrijs plastic, is een minder groot deel dan het gekleurde deel van de clio. Alleen als je er op gaat letten zie je een weerspiegeling, maar ik heb het in de bijna 5 jaar nooit storend gevonden. Helaas heb ik niet in een clio met rood interieur kunnen proefrijden, misschien dat er in de komende maand nog eens eentje bij mij in de buurt te koop komt te staan zodat dat alsnog mogelijk is, maar anders wordt het sowieso rood.
BrianM
beginner
Contacteer:

Bericht door BrianM »

Ik heb na meer dan een jaar rijden met een rood dashboard nog nooit echt hinder gehad van reflecties.

Het rode dashboard hebben we eigenlijk bij het bestellen in een impuls aangevinkt, eerst waren we er zéker van om geen rood dashboard te nemen tot we een testrit deden in een exemplaar met rood interieur... eigenlijk viel het ons pas op toen we uitgestapt waren. Toen we de bestelling gingen maken zeiden mijn ouders "waarom niet, eens gek doen kan geen kwaad" :lol: .
Clio IV Dynamique TCe90, Rouge flamme
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Ik heb het gezien maar vind het te...
Ik heb gewoon erg zaai zwart genomen..
Maar dat ligt aan mij, ik ben zaai..
En zo kan een ieder er iets van vinden..

PS welkom Spitfire..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Jente
beginner
Contacteer:

Bericht door Jente »

Ik heb het zwarte dashboard omdat ik niet kon kiezen, maar als ik de dynamique zou hebben, sowieso het rode dan! Is weer net wat anders.
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Welkom Jente, over een jaar ben je er vermoedelijk blij over..
Denk dat het eerder gaat vervelen, maar dat is een persoonlijk mening van mij. Whahaha
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Kevin De Smet

Bericht door Kevin De Smet »

Waarom niet bruin?

http://img.photobucket.com/albums/v252/ ... 615c43.jpg

Bruin master race :)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Interieur (vraag & antwoord)”