Heb gisteren een proefrit gemaakt en een offerte laten maken (wordt een privé aanschaf), daarin ook Renault All-in-one Extra Pro laten meenemen.
Heb nog nooit een nieuwe auto gekocht en vind het lastig in te schatten hoever ik kan gaan in de onderhandelingen over de prijs. Enerzijds merk je zelf als je te ver gaat, anderzijds kan er wellicht wat meer inzitten dan ik heb gepoogd te bereiken.
Op mijn lijstje staan nu de Citroen C4 Cactus, Renault Clio Estate (beiden redelijk recent op de markt gebracht en redelijk populair) en ook de Honda Jazz (komt binnenkort een nieuw model van). Bij de Jazz zou ik al een korting krijgen van zo'n € 2200 (zie [www.stormachtigvoordeel.nl] ).
Ik heb al gemerkt dat ik zonder inruil zo'n 1000 euro korting krijg (Honda), en mijn huidige auto levert €1500 op bij inruil. Dat doen we dus niet, zelf verkopen is dan al behoorlijk geld in de zak steken.
Maar wat is er nog te halen? Als ik €1500 korting wil bedingen of €2000 aan opties, ben ik dan te hoopvol? En hoe pak je dit het beste aan? En zijn er merken die standaard wat gevoeliger zijn om kortingen te geven (waardoor auto's die nu buiten budget lijken te vallen alsnog interessant worden)?
Bij de Clio is er nu de gratis upgrade naar Estate, maar dat gaat weer niet op in combinatie met bepaalde financierings acties (je kunt geen kortingsacties combineren.
Wat is jullie ervaring en hebben jullie tips?
All-in-one Extra Pro (alle onderhoud+reparaties inbegrepen, banden uitgezonderd) is enerzijds interessant omdat het redelijk zekerheid geeft. Anderzijds kost het me 3000 euro voor 5 jaar. Is zeker in de eerste jaren veel meer dan ik aanneem dat het onderhoud gaat kosten. Hebben jullie ook deze overweging gemaakt?
Dank voor de input!