Hoeveel onderhandelingsruimte is er? + All in One Pro-vraag

Voor algemene technische info zoals onderhoud en APK
Plaats reactie
mikekiwi

Hoeveel onderhandelingsruimte is er? + All in One Pro-vraag

Bericht door mikekiwi »

In mijn zoektocht naar een nieuwe auto ben ik onder andere op de Clio gestuit, met name de Estate-versie :thumbsup:

Heb gisteren een proefrit gemaakt en een offerte laten maken (wordt een privé aanschaf), daarin ook Renault All-in-one Extra Pro laten meenemen.
Heb nog nooit een nieuwe auto gekocht en vind het lastig in te schatten hoever ik kan gaan in de onderhandelingen over de prijs. Enerzijds merk je zelf als je te ver gaat, anderzijds kan er wellicht wat meer inzitten dan ik heb gepoogd te bereiken.

Op mijn lijstje staan nu de Citroen C4 Cactus, Renault Clio Estate (beiden redelijk recent op de markt gebracht en redelijk populair) en ook de Honda Jazz (komt binnenkort een nieuw model van). Bij de Jazz zou ik al een korting krijgen van zo'n € 2200 (zie [www.stormachtigvoordeel.nl] ).

Ik heb al gemerkt dat ik zonder inruil zo'n 1000 euro korting krijg (Honda), en mijn huidige auto levert €1500 op bij inruil. Dat doen we dus niet, zelf verkopen is dan al behoorlijk geld in de zak steken.

Maar wat is er nog te halen? Als ik €1500 korting wil bedingen of €2000 aan opties, ben ik dan te hoopvol? En hoe pak je dit het beste aan? En zijn er merken die standaard wat gevoeliger zijn om kortingen te geven (waardoor auto's die nu buiten budget lijken te vallen alsnog interessant worden)?

Bij de Clio is er nu de gratis upgrade naar Estate, maar dat gaat weer niet op in combinatie met bepaalde financierings acties (je kunt geen kortingsacties combineren.

Wat is jullie ervaring en hebben jullie tips?

All-in-one Extra Pro (alle onderhoud+reparaties inbegrepen, banden uitgezonderd) is enerzijds interessant omdat het redelijk zekerheid geeft. Anderzijds kost het me 3000 euro voor 5 jaar. Is zeker in de eerste jaren veel meer dan ik aanneem dat het onderhoud gaat kosten. Hebben jullie ook deze overweging gemaakt?

Dank voor de input!

:thanks:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Hoeveel onderhandelingsruimte is er? + All in One Pro-vr

Bericht door Arjan »

Maximale marge aan korting moet je rekenen op zo'n 4 á 5% van de nieuw waarde, wanneer je inruil hebt en je doet erg goed je best én hebt een verkoper die aan het eind van het jaar zijn targets in het geding ziet komen red je misschien 7%. Maar dan is de koek wel op.

En het onderhoud programma is naar mijn idee een kostbaar handenbindertje. Heb ik dan ook niet gedaan.
tinuske
forum starter
Contacteer:

Bericht door tinuske »

levert je inruil overal 1500 op of alleen bij Honda?
wat heb je in te ruilen en staat dat al ruim vertegenwoordigt bij de dealer waar je onderhandeld?
wat denk je particulier voor je inruiler te kunnen krijgen en is dat de tijd en moeite waard?

is er een andere merk dealer in de buurt die minder inruilers van jouw type heeft staan en is je inruiler gewild, allemaal zaken die van invloed zijn op je uiteindelijke inruilprijs.

voor een nieuwe auto zou ik geen onderhoud abonnement afsluiten, veel is de eerste 2 jaar gedekt door de garantie en dus onnodig om dit via een (duur) contract te regelen.

het gaat er uiteindelijk om wat je moet bijbetalen.
laat duidelijk merken waar je grens ligt.

suc6 met je zoektocht
http://tinuske3.werkaandemuur.nl
clio4 dci90 flamme rouge estate
mikekiwi

Bericht door mikekiwi »

@Arjan: ok, dank zal het onthouden qua marge. Is neem ik aan op het bedrag excl. BPM? En zijn accessoires aantrekkelijker om over te onderhandelen dan geld? dank ook voor je mening over het onderhoudsgebeuren

@tinuske: ik ben nu bij 3 bedrijven geweest om de Focus te taxeren, allen geven ze € 1500. Dat zal dan dus wel de norm zijn. Deze auto's zijn voor dealers niet interessant, gaan allemaal naar handelaren. Particulier zal ietsje hoger zijn, tussen 1750 en 2000 denk ik (hoop ik). Ze staan voor ca 2000 te koop, die van mij heeft wat interessante extra's (volledige onderhoudshistorie leverbaar, splinternieuwe uitlaat en voorbanden, vorig jaar koppeling vervangen, en ook wat interessante dingen als winterbanden meegeleverd, climate control, goede radio met BT en USB, enn ong wat meer). Denk dus dat ik hem wel kwijt zal raken voor € 1750. Als ik geen korting krijg bij niet inruilen en hem voor 1500 bij de dealer kan inleveren dan doe ik dat, die €250 is me dat geleur met de wagen en al dat (soms vreemde) volk aan de deur wel waard.

Dank je!
Plaats reactie

Terug naar “Technische informatie (vraag & antwoord)”