Keer op keer niet meer starten, lijkt verzopen....

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Joers

Keer op keer niet meer starten, lijkt verzopen....

Bericht door Joers »

Laatste dagen kamp ik met een vervelend probleem met mijn Clio Quickshift automaatje. Hij start met grote regelmaat niet meer omdat de boel wel ouderwets "verzopen" lijkt. Nu al twee keer gebeurd dat ik m niet meer aan de praat krijg, zelfs niet na een half uur.
Rit verloopt eerst normaal. Je parkeert de auto en als je dan na verloop van tijd weer weg wilt, start ie niet meer. Zwaar ruk. Gisteren gebeurde het op een parkeerplaats die om 21 uur dicht ging en ik om 20.50 uur niet meer kon starten. Kreeg m met geen mogelijkheid aan de praat en de parkeer-medewerkers sloten onherroepelijk de boel af. Auto staat er nu dus nog en moet ik straks m.b.v. een "taxi" gaan ophalen in de hoop dattie dan wel start.
Zwaar klote dus. Misschien moet ik 'm gewoon eens wegbrengen voor een grondige diagnose ofzo. Maar ik denk, ik ga eens informeren of het een bekend probleem is hier. Ik heb twee linkerhanden overigens en totaal GEEN verstand van autotechniek.

Ik moet bekennen dat ik nu zo'n 7 maanden Clio rijdt en vooral ellende heb gehad. Kennismaking met Renauld/Clio is me tot nu toe dus niet best bevallen.
hostler

Re: Keer op keer niet meer starten, lijkt verzopen....

Bericht door hostler »

Bij je tellers knippert altijd een rood lampje als de auto uit staat. Als je hem probeert te starten gaat deze dan constant branden of heel snel knipperen?

edit: kijk hier eens
Joers

Bericht door Joers »

Het rode lampje blijft bij mij dan branden, tijdens het starten...geen idee wat dat betekent.

Vanmorgen, toen ik de auto ophaalde, startte hij meteen....maar vanmiddag was het weer hopeloos. Zeker 20 keer moeten proberen voor het Meneer Clio lukte om "aan te slaan" .
Ik ga er maandag mee naar de garage, want ik kan de deur niet meer uit zo
hostler

Bericht door hostler »

Zoals in het topic dat ik hierboven ook al aanhaalde:
Petare schreef:Het is of je BPD sensor of je startonderbreker, het lampje (rood midden tussen je knipperlichten) brand constant. Beide bekend probleem in de Clio 2.

Zal ook jouw probleem zijn. Je kunt de garagist (liefst dealer) daarmee een beetje op weg helpen.
Laat ze ook kijken of je BPD sensor een blauwe stekker heeft (dat is de vernieuwde versie). Als die blauw is, is hij al eens vervangen.
Joers

Bericht door Joers »

ENIG IDEE OF DAT EEN DURE REPARATIE IS?
hostler

Bericht door hostler »

Dat weet ik niet, misschien kan iemand anders je daar een indicatie van geven.

Ik kan natuurlijk ook niet met 100% zekerheid zeggen dat je probleem daar ligt, maar dat is wel het meest waarschijnlijke.

edit: heb je je reservesleutel al eens geprobeerd?
Joers

Bericht door Joers »

hostler schreef: edit: heb je je reservesleutel al eens geprobeerd?

Uuuh...nee, eerlijk gezegd niet. Direct proberen

Met mijn sleutel start ie op dit moment niet....en met de reservesleutel helaas óók niet... :furious3:
CLIO2PH1
forum member
Contacteer:

Bericht door CLIO2PH1 »

Bdp sensor.. Rond de 100 euro vervanging. Zelf vervangen stelt niet veel voor en dan ben je 50 euro kwijt. Zelf ook gehad (2 keer) en dat is zwaar vervelend.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”