Koelvloeistoflampje brand even na het starten, peil op max
Geplaatst: 18 mei 2014 17:11
Bij mijn relatief nieuwe Renault Clio (minder dan 10K gereden), brandt het (blauwe) lampje van de koelvloeistof na het starten.
Hoelang hij blijft branden is wisselend, ik schat tussen de 2 en 15 minuten, daarna gaat en blijft hij uit tot het eind van de rit.
Ik heb het peil van de koelvloeistof gecontroleerd en deze stond op maximaal (nadat ik de auto een halve meter achteruit had gezet op de parkeerplaats)
De vloeistof is nog nooit vervangen of bijgevuld.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Stel dat het al nodig kan zijn om te ontluchten, hoe ziet zo'n ontluchtingsnippel er dan precies uit en waar moet ik op letten?
Is het dringend om hier iets aan te doen of kan ik er nog even mee doorrijden indien nodig?
Hoelang hij blijft branden is wisselend, ik schat tussen de 2 en 15 minuten, daarna gaat en blijft hij uit tot het eind van de rit.
Ik heb het peil van de koelvloeistof gecontroleerd en deze stond op maximaal (nadat ik de auto een halve meter achteruit had gezet op de parkeerplaats)
De vloeistof is nog nooit vervangen of bijgevuld.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Stel dat het al nodig kan zijn om te ontluchten, hoe ziet zo'n ontluchtingsnippel er dan precies uit en waar moet ik op letten?
Is het dringend om hier iets aan te doen of kan ik er nog even mee doorrijden indien nodig?