Probleem met inspuiting 2006 DCi
Geplaatst: 12 mei 2014 21:21
Okee, ik heb mijn auto nu dik een week gereden en de eerste issue komt naar boven. Het lampje met de sleutel brand constant en de melding Controleer inspuiting wordt getoond.
Ik vermoed dat dit er aan vooraf ging.
Toen ik de auto kocht bij een handelaar heeft deze een half jaar stil gestaan. De accu was leeg en om de radio te gebruiken moest de code worden ingevoerd. Wat de boordcomputer allemaal deed of kon, wist ik toen niet. Later ontdekte ik hoe je één en ander kon resetten, maar toen had ik al enkele honderden km gereden.
Vanmorgen reed ik naar de garage voor een sterreparatie en stond de tank nog op een kwart diesel. Toen de garage klaar was met de reparatie startte ik de auto, begon meteen het brandstoftank lampje te branden en het pijltje stond helemaal op 0. Dit vond ik zo verbazend dat je bijna zou zeggen dat de garage mijn tank had leeggehaald. Bij het wegrijden begon de motor al te sputteren en ik kon net een tankstation inrijden wat ongeveer 400 meter verderop stond.
Eenmaal volgetankt ging er 58 liter diesel in! Renault geeft aan dat de tank 55 liter is, dus heb ik nog 3 liter leidingen leeg zitten zuigen. Eenmaal volgetankt startte de auto even sputterend maar reed later prima. Bij de eerste dot gas kwam de melding Controleer inspuiting. Ik vermoed dan ook dat dit gebeurt is door het droogrijden van de diesel. Maar misschien hebben jullie een ander idee.
De tweede issue die ik vanmorgen had was de Renault radio. Ik schoof een CD erin, maar de radio vroeg eerst om een code. Die heb ik maar even genegeerd, want ik moest naar de garage. Maar ook onderweg prutsen kreeg ik met geen mogelijk de radio ook maar aan. Het display geeft alleen de tijd en de temperatuur, de rest is zwart. De radio gaat nu ook totaal niet meer aan, power knop indrukken doet niets. Dit lijkt los te staan van de lege tank met motorstoring, maar het is wel toevallig.
Ik kan de zekering morgenochtend nog wel controleren, maar ik weet nu even niet wat ik met die inspuitstoring moet. Ik voel er niet veel voor meteen de hoofdprijs te betalen bij de garage, dus graag jullie raad.
Ik vermoed dat dit er aan vooraf ging.
Toen ik de auto kocht bij een handelaar heeft deze een half jaar stil gestaan. De accu was leeg en om de radio te gebruiken moest de code worden ingevoerd. Wat de boordcomputer allemaal deed of kon, wist ik toen niet. Later ontdekte ik hoe je één en ander kon resetten, maar toen had ik al enkele honderden km gereden.
Vanmorgen reed ik naar de garage voor een sterreparatie en stond de tank nog op een kwart diesel. Toen de garage klaar was met de reparatie startte ik de auto, begon meteen het brandstoftank lampje te branden en het pijltje stond helemaal op 0. Dit vond ik zo verbazend dat je bijna zou zeggen dat de garage mijn tank had leeggehaald. Bij het wegrijden begon de motor al te sputteren en ik kon net een tankstation inrijden wat ongeveer 400 meter verderop stond.
Eenmaal volgetankt ging er 58 liter diesel in! Renault geeft aan dat de tank 55 liter is, dus heb ik nog 3 liter leidingen leeg zitten zuigen. Eenmaal volgetankt startte de auto even sputterend maar reed later prima. Bij de eerste dot gas kwam de melding Controleer inspuiting. Ik vermoed dan ook dat dit gebeurt is door het droogrijden van de diesel. Maar misschien hebben jullie een ander idee.
De tweede issue die ik vanmorgen had was de Renault radio. Ik schoof een CD erin, maar de radio vroeg eerst om een code. Die heb ik maar even genegeerd, want ik moest naar de garage. Maar ook onderweg prutsen kreeg ik met geen mogelijk de radio ook maar aan. Het display geeft alleen de tijd en de temperatuur, de rest is zwart. De radio gaat nu ook totaal niet meer aan, power knop indrukken doet niets. Dit lijkt los te staan van de lege tank met motorstoring, maar het is wel toevallig.
Ik kan de zekering morgenochtend nog wel controleren, maar ik weet nu even niet wat ik met die inspuitstoring moet. Ik voel er niet veel voor meteen de hoofdprijs te betalen bij de garage, dus graag jullie raad.