Van Xenon naar Halogeen?

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
scully

Van Xenon naar Halogeen?

Bericht door scully »

Ik heb nu voor de 2e keer alweer een Xenon lampje stuk, en ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Daarbij zijn mijn koplampen erg dof, dus ik vind dit wel een mooi moment om andere units erin te zetten.
Wat komt erbij kijken als ik de Xenon koplampen eruit haal, en gewone Halogeen units erin plaats? Het gaat om een Renault Clio RS ph. 2 uit 2001 en ik heb origineel Xenon.
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: Van Xenon naar Halogeen?

Bericht door sj0ertum »

Het zou eeuwig zonde zijn om je Xenon lampen te vervangen voor Hallogeen. Die D2S lampen van Renault zijn hartstikke duur en de koplampen heel schaars of duur. Ik zou gewoon een aftermarket setje kopen en je koplampen eens laten schuren en polijsten. Ik heb een tijdje koplampen opgeknapt, door ze te schuren en te polijsten, dan zijn ze voorlopig weer als nieuw.

Als je er toch voor kiest om je verweerde koplampen weg te doen, dan wil ik ze graag van je overnemen.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
scully

Bericht door scully »

Het schuren en polijsten van de koplampen was ik inderdaad van plan, maar de stelmotoren werken niet meer, en waarschijnlijk is er iets afgebroken bij de linkerlamp, maar dat kan ik zo niet zien.
Ik heb minder dan een jaar geleden de lampen nog vervangen, dat er nu weer eentje het niet doet, en ik dus weer grof geld voor 2 lampjes moet neerleggen, samen met de staat van de koplampen doet mij sterk neigen naar het lozen van de Xenon, en er gewoon vertrouwde Halogeen in te zetten. Op onze andere auto zit ook geen Xenon, en ik vind het lichtbeeld prima.
Iemand die kan aangeven wat er technisch nodig is bij het ombouwen van Xenon naar Halogeen?
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Lichtunits gemaakt voor halogeen, bedrading aanpassen.
Bumper loshalen voor "verborgen" schroefen.

Best wat werk en geld voor het ombouwen.
Je kan ook online D2S lampen bestellen, 40 euro voor 2, das net zo duur als een goed halogeen setje :thumbsup:
Groeten, Vincent.
scully

Bericht door scully »

Heb net even gekeken, en het lampje is niet stuk, ik kan er tenminste niks aan zien. Wel zag ik dat de rubber kap los lag, en het nat was bij dat zwarte vierkante kastje die op de lamp zit. Betekend dat dat deze stuk is? Ik weet niet hoe waterbestendig zoiets is.
Vinnie_86 schreef:Lichtunits gemaakt voor halogeen, bedrading aanpassen.
Bumper loshalen voor "verborgen" schroefen.

Best wat werk en geld voor het ombouwen.
Je kan ook online D2S lampen bestellen, 40 euro voor 2, das net zo duur als een goed halogeen setje :thumbsup:
Wat houdt het aanpassen van de bedrading precies in? Er gaan nu slechts een paar groene draden naar de Xenon toe.

Vorig jaar heb ik dus 40 Euro uitgegeven op Ebay.de, en hier heb ik nooit iets voor terug gezien, geld weg, verkoper reageert niet meer.

Dan zit ik nog steeds met stelmotoren die niks doen, en dus een paar Xenon lampen die 10 meter voor je op de grond schijnen. Doffe koplampen, en een losliggend binnenwerk in de linkerlamp. Als ik de lampen dus weer helemaal netjes wil hebben, ben ik sowieso een heel ander bedrag nodig dan de 40 Euro hierboven genoemd.
Tjizzzuh
beginner
Contacteer:

Bericht door Tjizzzuh »

Ik heb de xenonlampen voor de Laguna (van m'n vriendin) en een xenon setje voor mijn toenmalige auto (Megane Coupe) gekocht bij http://www.lince.nl. Dit is 1 van de clubsponsoren van de Laguna Club. Niet duur en snelle levering (binnen 2 werkdagen).

Ik was €35,00 kwijt voor een setje D2S xenon en het setje H7R (met slim ballast) koste €75,00.

Groeten,

Tjisse
  • Renault Clio Campus 1.2 16v Sport '06 (dagelijks vervoer)
  • Alfa Romeo 33 1.7 QV '88 ("mooi weer" auto)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”