Hallo, ik zal me eerst even voorstellen: ik ben Bernard en sinds zaterdag in het bezit van een 1.6 Clio Dynamique Luxe uit 2004. Leuk karretje, er mankeert bijna niks aan.
Echter bij het maken van contact (II) begint er een zoem in de console boven de binnenspiegel, waar ook de leeslampjes zitten. Is ook na starten aanwezig, en blijft aanwezig maar wordt makkelijk overstemd door radio en rijgeluid. Als ik het 'roostertje' met de kleine ronde gaatjes in die console afdek, of als ik de behuizing van de console vasthoud, dan wordt het gezoem minder. Uitschakelen van de climate control heeft geen effect.
Er lijkt dus iets elektrisch te resoneren. Iemand enig idee wat dit is? En hoe het te verhelpen is? Ik heb de console geprobeerd los te maken, maar dat lukte niet (misschien ben ik te voorzichtig).
Alvast bedankt!
Zoem in console boven binnenspiegel
Re: Zoem in console boven binnenspiegel
Is de temperatuurvoeler van je airco.
Is eenvoudig te vervangen.
Binnenverlichting met een klein platkop schroevendraaier er uit wippen..
Rest van de console zit er ook in geklikt.
Hier zit deze temperatuurvoeler ( zwart ) ook weer in geklikt .
Stekkerverbinding met rode stekker loshalen.
Nieuwe kost +/_ 33 euries; die bromt ook maar een stuk minder.
Is eenvoudig te vervangen.
Binnenverlichting met een klein platkop schroevendraaier er uit wippen..
Rest van de console zit er ook in geklikt.
Hier zit deze temperatuurvoeler ( zwart ) ook weer in geklikt .
Stekkerverbinding met rode stekker loshalen.
Nieuwe kost +/_ 33 euries; die bromt ook maar een stuk minder.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
-
- beginner
- Contacteer:
Je kunt het ook eerst proberen met naaldolie of iets in die richting (het moet in ieder geval dikker zijn dan WD40). Bij mij is het alweer bijna een jaar stil daarboven en kost wat minder dan een nieuwe.
Het is gelukt om met een naald wat kruipolie in het mechaniek gekregen, maar het heeft helaas niet geholpen.
Ik ga nog proberen met een stukje schuimtape de resonantie te verminderen. Een nieuwe vind ik toch iets te duur nog.
Bedankt voor de reacties!
Ik ga nog proberen met een stukje schuimtape de resonantie te verminderen. Een nieuwe vind ik toch iets te duur nog.
Bedankt voor de reacties!