Pagina 1 van 1
R-Link probleem, geen kaarten Door update R-Link Toolbox
Geplaatst: 01 feb 2014 18:21
door Peter (SH Reklame)
De problemen bij mijn R Link systeem dat geen kaarten kon vinden is opgelost,
Tijdens het updaten via de R-Link toolbox is er een fout ingeslopen in mijn account. Mijn account gaf ineens aan dat ik de kaart Europa zou hebben, ik heb echter alleen de Benelux kaart. Na het updaten in mijn auto dacht mijn R-link dat ik de kaart Europa zou moeten hebben.
Dus kaart gekocht met Europa en
Nu kan ik weer genieten van mijn GT.

Re: R-Link probleem, geen kaarten Door update R-Link Toolbox
Geplaatst: 02 feb 2014 11:09
door Bas1975
Dat zou mooi zijn, benieuwd of het hiermee echt opgelost is. Mag ik vragen hoeveel je voor de eu kaart hebt betaald?
Re: R-Link probleem, geen kaarten Door update R-Link Toolbox
Geplaatst: 02 feb 2014 11:18
door Peter (SH Reklame)
Daar ben ik nog over in onderhandeling met de dealer. Aangezien ik de kaart Europa echt niet nodig heb, itt Benelux kaart.
Re: R-Link probleem, geen kaarten Door update R-Link Toolbox
Geplaatst: 02 feb 2014 17:48
door klmklmklmklm
Mijn account gaf ineens aan dat ik de kaart Europa zou hebben.Wissel van kaarten ook toen gebruikt in de rlink,en ging dit niet?
Re: R-Link probleem, geen kaarten Door update R-Link Toolbox
Geplaatst: 19 mar 2014 19:06
door Stef
Reactie op de prijs van een Europakaartje: de verkoopprijs is volgens de dealer €179 en ik "mocht" het kaartje Europa (nov. 2013) kopen voor €147,05.
Wist helaas bij aanschaf niet dat Benelux bij aflevering in de prijs zit. Voor mij minder interessant (woonplaats tegen Duitse grens); nu blijf je met zo'n relatief duur kaartje zitten. Renault!!! Geef de mensen een aantrekkelijke keuze.
Re: R-Link probleem, geen kaarten Door update R-Link Toolbox
Geplaatst: 20 mar 2014 06:36
door zinitzio
In april komt een nieuwe versie uit. Als die er is, koop ik die. Ik vind het wel duur als je iedere jaar een kaart moet kopen. Als je dat doet, is het duurder dan onderhoud.
Re: R-Link probleem, geen kaarten Door update R-Link Toolbox
Geplaatst: 20 mar 2014 12:17
door klmklmklmklm
Ja van die kaarten word je gek.Waarom geen update voor een paar euros?
Re: R-Link probleem, geen kaarten Door update R-Link Toolbox
Geplaatst: 22 mar 2014 21:59
door Arjan
Stef schreef:Renault!!! Geef de mensen een aantrekkelijke keuze.
Moet je voor bij je dealer zijn denk ik. Die bepaalt zelf wat hij wel en niet aanbied. Als dat dicht bij de grens is vind ik het een verkeerde keuze alleen Benelux aan te bieden. De dealer had beter moeten weten.
klmklmklmklm schreef:Waarom geen update voor een paar euros?
Enig idee wat er op de achtergrond gebeurd om de kaarten, software etc. aan te moeten passen voor elke wijziging van het Europese wegennet en wat daar de kosten van zijn? Elk verkeersbord wat wordt geplaatst of verwijderd, wijziging van een kruising in rotonde v.v. moet in de kaarten worden verwerkt. Bij ons op het werk wordt dat gedaan voor alleen het Nederlandse spoorweg netwerk. Dat is al werk voor 4 man in full-continue dienst...
Je hoeft de update natuurlijk niet te kopen

Re: R-Link probleem, geen kaarten Door update R-Link Toolbox
Geplaatst: 23 mar 2014 08:13
door Stellingen90
@Arjan: het is natuurlijk een ontzettende hoop werk om "continu" alles aan te passen aan de nieuwe situaties. Groot deel ervan wordt geautomatiseerd gedaan of in lage-lonen landen als China of Vietnam oid. Als TomTom voor € 80,- PER JAAR een update service kan aanbieden met 4* per jaar een update, waarom kan Renault dat dan niet voor een vergelijkbaar bedrag. Zij kopen tenslotte in bij TomTom. Laat het eventueel een tientje of wat duurder worden, méér hoeft toch écht niet.
Wat Renault nu doet is voor € 179 een kaartje aanbieden in een doosje, met inkoop door de dealer die er ook wat aan wilt verdienen en het risico loopt die hij ermee blijft zitten. Updates via computerbestanden zijn veel en veel handiger en vele malen goedkoper. Renault heeft toen ze R-link ontwikkelden hier duidelijk niet goed over nagedacht en toont (als autofabrikant) niet mee te kunnen gaan in de moderne IT ontwikkelingen. Juist van Renault met al hun ervaringen met Carminat (met updates gewoon via TomTom) verwacht je beter!!
Daarnaast is de informatie verstrekking gewoon onvoldoende. Voordat ik mijn Captur kocht had ik het R-link manual gedownload en daar staat op pag. 13 dat er regelmatig updates zullen komen en dat er een 60 dagen garantie is op de "nieuwste" kaart. Vaag geformuleerd, hier kan men dus alle kanten mee op, maar met Carminat en de update service daarvan in het achterhoofd ga je er toch van uit dat een vergelijkbaar systeem gehanteerd zal worden??
Re: R-Link probleem, geen kaarten Door update R-Link Toolbox
Geplaatst: 23 mar 2014 20:00
door Arjan
Ik had Carminat in de Scénic. Die heb ik 10 jaar gereden. In al die tijd was er één keer een update met nieuwe navigatie Dvd's en die kosten € 279,-
Doen ze het met TomTom toch wel beter
