Renault Clio 1.2 16V dynamique bj 2003 km stand 194.793

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Shock

Renault Clio 1.2 16V dynamique bj 2003 km stand 194.793

Bericht door Shock »

waar moet ik opletten als ik deze wil kopen ?
pjbosvelt
forum member
Contacteer:

Re: Renault Clio 1.2 16V dynamique bj 2003 km stand 194.793

Bericht door pjbosvelt »

Misschien dat je zou kunnen beginnen met jezelf even netjes voor te stellen.....

ik denk dat mensen hier dan eerder geneigd zijn om je vraag te beantwoorden :wink:
Is ook wel zo netjes.....
Opel Astra J GTC 1.4 Turbo
Shock

Bericht door Shock »

ja sorry mijn excuses idd niet zo netjes
ik heb een auto op t oog en gebeld en wou snel weten hoe en wat vandaar nogmaals sorry

Hallo clio club leden
Mijn naam is Gino kom uit almere
ik woon samen met me vrouwtje en zoon van 11

ik ben opzoek naar een leuk autotje ik had als laatst een civic ep3 Type R
die heb ik weggedaan wil nu een leuk klein zuinig en gezellig auto hebben
ik heb een auto auto op t oog maar wil niet een miskoop doen dus hoop dat ik geholpen word met me vraag

Vriendelijke groet

gino
Shock

Bericht door Shock »

kan iemand mij helpen met advies en tips?¿
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Welkom Gino :thumbsup:

Het is je vergeven ;)

Kwa uitvoering en leeftijd is er niet zo veel te melden. Roest is zeldzaam bij een Clio van 11 jaar. Als er al iets zit zijn bij dit type de kokerbalken vaak het eerst aan de beurt omdat er prut achter de schermen in de wielkasten blijft hangen. Motorisch even opletten dat de kleppen niet ratelen. De 1.2 heeft geen automatische klepstelling. Bij een proefrit kijken of de motor netjes loopt en niet "zenuwachtig" in toeren schommelt bij stationair. Dat kan af en toe een dipje hebben wat er op duidt dat de carterontluchting olie drab in de luchtinlaat heeft gespuwd. Niets ernstigs maar een schoonmaakbeurt van inlaat traject en gasklep is dan wel op zijn plaats. Verder heeft de 1.2 een elektronisch blok met de bougiekabels er aan vast. Bekijk de staat daarvan of ze geen verdrogingsverschijnselen hebben. Bij optrekken en gas loslaten mag de pook niet extreem klapperen. Weet niet of je bekend met Renault maar de pook beweegt sowieso omdat de motorsteunen redelijk soepel zijn. Wild slaan houdt in dat de onderste steun aan vervanging toe is. Verder de onderhoudshistorie opvragen. Distributie riem moet om de 120.000 kilometer of 5 jaar gedaan worden. Bij een 2003 verwacht je dan dat de riem vorig jaar vervangen zal zijn. Met meer dan 2 ton op de teller zijn er niet veel. Ik heb zelf een 1.2 met 171.000 op de teller en haal daar nog gemiddeld 1:15 mee. Verwacht niet veel zuiniger te rijden. Op de snelweg wordt 'ie wat dorstiger met snelheden boven de 110/120. En ja wat nog meer, gewoon alle knoppen uitproberen. Knarsen en kraken hoort 'ïe niet te doen.

Succes!
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Hoi Gino,
Denk dat hier boven het meeste wel vermeld staat waar op te letten en als het mogelijk is neem iemand mee die een beetje verstand van auto's heeft.
Verder een lekker lange testrit en goed opletten hoe die rijdt en hoe die voelt in het stuur, verder gezond verstand gebruiken en vraag prijs is NOOIT geef prijs.
Succes..

PS wat is de vraag prijs en ook al op autoscout24 gekeken??
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Shock

Bericht door Shock »

ja hartelijk dank voor de uitgebruide uitleg en tips het is uiteindelijik een ander clio geworden waar ik ook een veel beter gevoel bij heb gekeken en gereden en t word t m... morgen haal ik m op bedankt voor de info :D
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”