Clio Dynamique 2002 - of toch niet?
Clio Dynamique 2002 - of toch niet?
Hallo allemaal,
Na een Golf 1 Cabrio, Mazda MX-3, Fiat Cinquecento, VW Polo en een oudere Renault Twingo I, hebben we nu een Twingo II en sinds kort ook een Clio II PHII uit 2002.
Van de Clio ging/ga ik er van uit dat het een Dynamique versie is, ik begin echter steeds meer te twijfelen. De auto is dealer onderhouden, boekjes en NAP zitten erbij en verder kan ik geen schadegevallen herkennen. De Clio heeft de volgende opties:
- 1.6 16v motor
- Deurstrips ook met 1.6 16v strips
- In het handschoenenvakje staat Dynamique
- Typische Dynamique sport interieur/kuipstoelen zijn aanwezig
- Stuur is met leder omkleed
- 5 spaaks LM-Renault velgen
- Airco & CC
- Dynamique dakspoiler
Wat mij echter doet twijfelen is het feit dat er op dit forum een lijst staat met standaard opties voor een Dynamique, waarvan onze Clio de volgende niet heeft:
- Buitenspiegels zijn niet in carrosseriekleur
- Ik kan de interval van de ruitenwisser niet regelen, er zit geen intervalregelaar op de hendel
- De temperatuurweergave doet het niet op het display ondanks dat er wel een sensor in de spiegel zit. Ik heb de spiegel al eens open gemaakt en de kabeltjes zijn intact, er verschijnt echter geen weergave op het display.
Is er iemand die hier iets over kan zeggen? Kenteken kan ik via PB doorsturen of kan ik het ergens zelf opzoeken? Is er ergens een Clio brochure van 2002 beschikbaar?
Na een Golf 1 Cabrio, Mazda MX-3, Fiat Cinquecento, VW Polo en een oudere Renault Twingo I, hebben we nu een Twingo II en sinds kort ook een Clio II PHII uit 2002.
Van de Clio ging/ga ik er van uit dat het een Dynamique versie is, ik begin echter steeds meer te twijfelen. De auto is dealer onderhouden, boekjes en NAP zitten erbij en verder kan ik geen schadegevallen herkennen. De Clio heeft de volgende opties:
- 1.6 16v motor
- Deurstrips ook met 1.6 16v strips
- In het handschoenenvakje staat Dynamique
- Typische Dynamique sport interieur/kuipstoelen zijn aanwezig
- Stuur is met leder omkleed
- 5 spaaks LM-Renault velgen
- Airco & CC
- Dynamique dakspoiler
Wat mij echter doet twijfelen is het feit dat er op dit forum een lijst staat met standaard opties voor een Dynamique, waarvan onze Clio de volgende niet heeft:
- Buitenspiegels zijn niet in carrosseriekleur
- Ik kan de interval van de ruitenwisser niet regelen, er zit geen intervalregelaar op de hendel
- De temperatuurweergave doet het niet op het display ondanks dat er wel een sensor in de spiegel zit. Ik heb de spiegel al eens open gemaakt en de kabeltjes zijn intact, er verschijnt echter geen weergave op het display.
Is er iemand die hier iets over kan zeggen? Kenteken kan ik via PB doorsturen of kan ik het ergens zelf opzoeken? Is er ergens een Clio brochure van 2002 beschikbaar?
- pjbosvelt
- forum member
- Contacteer:
Re: Clio Dynamique 2002 - of toch niet?
Temperatuursensor kan kapot zijn.....
Opel Astra J GTC 1.4 Turbo
Als de sensor kapot is, kan het dan ook zijn dat hij helemaal NIETS aangeeft? Ik lees overal alleen dat als de sensor kapot is, deze verkeerde waardes aangeeft.
- pjbosvelt
- forum member
- Contacteer:
probeer anders de zoekfunctie even..... Durf hier echt geen uitspraak over te doen
Opel Astra J GTC 1.4 Turbo
- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Staat het ook niet op de site van het RDW via kentekencheck?
Spiegels zouden sowieso in kleur moeten zijn en regelbare interval lijkt mij ook iets wat sowieso wel op een Dynamique zou moeten zitten. Heeft je display wel plek voor de temperatuur? Misschien zit er een display in die dat helemaal niet aangeeft. Anders misschien een kapot lampje? Dit is ook sowieso iets wat erop zou moeten zitten.
Spiegels zouden sowieso in kleur moeten zijn en regelbare interval lijkt mij ook iets wat sowieso wel op een Dynamique zou moeten zitten. Heeft je display wel plek voor de temperatuur? Misschien zit er een display in die dat helemaal niet aangeeft. Anders misschien een kapot lampje? Dit is ook sowieso iets wat erop zou moeten zitten.
Renault Clio 1.2 RN ('99)
@pjbosvelt,
Zoekfunctie heb ik al geprobeerd, ik kan helaas niets vinden over geen weergave, alleen over foutieve weergave.
@Eric,
Het display heeft er wel ruimte voor. Als ik een beetje op het display druk dan zie je ook waar de temperatuur zou moeten staan, incl. het graden Celsius teken.
Via de RDW kentekencheck word ik niet veel wijzer, in ieder geval niet het type nummer.
Een kapot lampje lijkt mij overigens ook niet het geval want de rest van het display geeft gewoon alles weer, netjes verlicht zonder een donkere plek.
Zoekfunctie heb ik al geprobeerd, ik kan helaas niets vinden over geen weergave, alleen over foutieve weergave.
@Eric,
Het display heeft er wel ruimte voor. Als ik een beetje op het display druk dan zie je ook waar de temperatuur zou moeten staan, incl. het graden Celsius teken.
Via de RDW kentekencheck word ik niet veel wijzer, in ieder geval niet het type nummer.
Een kapot lampje lijkt mij overigens ook niet het geval want de rest van het display geeft gewoon alles weer, netjes verlicht zonder een donkere plek.
- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Misschien heb je dan een storing in de stekker van de temperatuur waardoor hij dus niks aangeeft. Je zou de boel los kunnen halen en de stekker eens bekijken en schoonmaken. Anders misschien ergens een kabelbreuk of massa probleem? Heb er zelf ook niet heel veel verstand van maar ik denk dat er iets niet goed zit in de stekker/bekabeling.
Heb je anders een foto van het display (die aanstaat)?
Heb je anders een foto van het display (die aanstaat)?
Ik heb vandaag al eens de stekker bij de deur los gehaald en weer opnieuw gemonteerd (raar systeem/klikmechanisme overigens) maar dit heeft niets mogen helpen. Ik dacht dat men misschien de kabeltjes in de spiegel had doorgeknipt ivm een defecte sensor, maar ook daar zag alles er goed uit.
Display doet het normaal:

Je ziet duidelijk dat de temperatuurweergave gewoon niet oplicht:

Display doet het normaal:

Je ziet duidelijk dat de temperatuurweergave gewoon niet oplicht:

- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Ik bedoelde eigenlijk de stekker van het display zelf (dus zal je je hele dashboard zo'n beetje moeten uitbouwen geloof ik). Ik denk dat daar iets niet goed zit waardoor hij de temperatuur niet laat zien. Als je de tijd ervoor hebt zou ik gewoon dat display eens loshalen en bekijken.
How to: http://clioclub.info/viewtopic.php?f=103&t=6126
How to: http://clioclub.info/viewtopic.php?f=103&t=6126
Hallo ik heb ook een clio 1.6 16vdynamique maar bij mijn zijn de spiegels en dergelijke wel op kleur ook de temparatuur doet het gewoon hij is alleen van 2003.Gr ton
de sensor die de temperatuur aangeeft wil nog wel eens stuk gaan, dit kan je merken doordat er extreem hoge temperaturen staan b.v. wanneer het 10 graden is er op de display staan 30 graden. Of dat er helemaal niets staat. Echter de sensor is niet een goedkoop onderdeel.
- Elektronized
- forum member
- Contacteer:
Ik rij ook met een Dynamique, en ik heb ook geen intervalregelaar. Wel heb ik een sensor die dat dus automatisch doet, misschien heb jij dat ook ?
- 2004 Renault Clio 2, Phase 3 - 1.6 16v - Dynamique