Trillen... Draait op 3 cilinders

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Sanne1807

Trillen... Draait op 3 cilinders

Bericht door Sanne1807 »

Hallo allemaal,

Mijn Clio 1.2 16V uit 2001 trilt behoorlijk met stationair draaien. Vorig jaar deed 'ie dat ook, toen zijn de bougiekabels en bobine vervangen, maar na een tijdje begon 'ie weer.
Mijn monteur heeft 'm nagekeken en APK gekeurd, hij kwam erachter dat de auto draait op 3 cilinders, maar had niet de goede apparatuur om 'm uit te lezen. Ik ben naar de Renault dealer gegaan om 'm uit te lezen. Daar kwamen ze weer op de bobine en bougiekabels, maar volgens de monteur daar was het een oude storing want ze hebben de boel vervangen en daarmee was het niet over. Volgens de garage zouden dan de kleppen gesteld moeten worden, maar dat heeft mijn monteur net (halverwege november) gedaan. Hij heeft toen ook één of andere meting van uitlaatgassen gedaan en daar kwam niets geks uit.

Ik heb er niet heel veel verstand van... Wat mijn schrijven vast al laat zien ;) Maar hebben jullie misschien een idee wat er aan de hand kan zijn?

Bedankt alvast!
phu

Re: Trillen... Draait op 3 cilinders

Bericht door phu »

Hi,

bougies al nagekeken ?
ikheetjordy

Bericht door ikheetjordy »

Ik heb precies het zelfde, vorige week mijn bobines, bougies en bougiekabels vervangen, maar t probleem kwam terug en is alleen maar erger. 3 garages hebben mij verteld dat er een in/uitlaatklep kapot is, met het risico dat er een stuk in de zuigers schiet ofzo en me moter ermee ophoud.. lekker dus
Sanne1807

Bericht door Sanne1807 »

De clio is momenteel bij de monteur. Compressie is van 1 cilinder af, verbrande klep.
Morgen reparatie van de cilinderkop, maar krijg eerst een prijsopgaaf. Knijp 'm wel een beetje voor wat het gaat kosten! Heb geen idee en lees alleen maar dat het veel geld kost...
Rendy
beginner
Contacteer:

Bericht door Rendy »

Vervelende is dat er veel los moet om de klep te vervangen.
Ook moet de kop vaak bewerkt worden en kan je niet zomaar enkel de klep vervangen.
Distributie kan ook de prullenbak in, tenminste die zou ik niet terug monteren.
Afbeelding
Clio IV 0.9 Tce 90 Rouge Flamme Chrome
juicy

Bericht door juicy »

Kunde beter een nieuwe auto kopen dan; gaat behoorlijk wat kosten als ik het zo lees..
roylee
forum member
Contacteer:

Bericht door roylee »

ik heb exact hetzelfde gehad. Maar ik kwam er optijd achter dat het de klepspeling was. Kon gewoon geen voelermaat meer tussen zo strak. Hij stond zelfs gewoon open. Ik mag dus van geluk spreken dat mijn klep nog heel is. want meestal is t binnen 5000 kilometer afgelopen. en ik heb r zeker 2000 kilometer mee rondgereden. al met al geluk gehad. maar merk wel dat ik vaak kleppen moet stellen want die uitlaat klep komt steeds iets verder omhoog. Compressie meten bij een 1.2 16V (D4F 712) is ook een kunst. want de standaard compressiemeters passen niet in de bougie bussen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”