Pagina 1 van 2

Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 24 nov 2013 11:49
door zinitzio
Volgens deze producent krijg je 8 Pk meer vermogen bij 5500 toeren als je deze luchtfilter monteert. Zelf doe ik dat al jaren. Het enige voordeel is dat mijn Remus einddemper wat meer geluid maakt. Omdat de RS een turbo heeft, is de invloed misschien anders dan bij een auto zonder turbo. Tot nu toe heb ik alleen auto's gehad zonder turbo. Wie weet er meer van?

Dit is de website van deze leverancier: http://www.k-tecracing.com/show_product ... id=0&pic=2

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 26 nov 2013 10:22
door goos
Je had deze vraag geplaatst in het projecten onderdeel. Ik heb hem verplaatst naar het juiste deel op het forum.

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 08 dec 2013 17:36
door remusje
Mijn ervaring is dat dit absoluut geen vermogens winst op levert.

Een inlegfilter zoals deze zit nog steeds boven je warme motor dus levert geen koude lucht
extra op waar je wel enige winst mee kan halen. Broodje aap verhaal dus.......

Denk b.v. aan de K&N 57i kits of beter een Typhoon kit zie www.efkaimport.nl deze slurpen wel koudere
lucht aan (en meer dan je originele inlegfilter) en "kunnen" een vermogens winst leveren maar denk dan aan
een DIN PK of 3.

Laat je Clio gewoon even aan de laptop van een betrouwbaar tunings bedrijf hangen liefst met een vermogensbank
om alles perfect af te stellen, kost een Euro of 400-500 maar dan heb je echt winst.

Gr. René

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 10 feb 2015 17:51
door Pol
Het standaard luchtfilter is meestal van papier en geeft een klein beetje meer weerstand in het inlaattraject dan een sportfilter. Het levert dus wel wat op, maar dat is meestal niet veel.
Je doet het voornamelijk voor het geluid.......

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 05 apr 2015 12:40
door Robin5757
Zijn die k-tec filters alleen via engeland te krijgen?

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 05 apr 2015 12:52
door zinitzio
Ik heb ze inderdaad in Engeland besteld. Ik heb er nog 2 liggen mocht je interesse hebben.

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 05 apr 2015 13:16
door Robin5757
Waarom heb je er nog 2 dan;p

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 05 apr 2015 14:16
door zinitzio
1 Van mij en 1 van mijn broer. Wij hebben nu een K&N erin. Die was eerder niet beschikbaar.

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 05 apr 2015 14:33
door Robin5757
Dus je vind k&n beter?

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 05 apr 2015 17:52
door zinitzio
Ik merk weinig verschil in rijden. De K&N heeft meer oppervlak. Het aanzuigen hoor je net iets zwaarder.

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 05 apr 2015 17:55
door meks1980
Aanpassing bij een turbo auto kan iets opleveren, maar zal je heel het inlaattraject moeten veranderen

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 05 apr 2015 18:49
door Robin5757
Nog even en tik de 60.000 aan en krijg toch korting dusja;p

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 05 apr 2015 18:50
door Midri
Volgende week ook de K&N erin, ben benieuwd.

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 08 apr 2015 14:59
door allmightyone
Hoeveel kilometers heb je er momenteel al mee gereden? Heb er ook eentje besteld, maar hier en daar heb ik al gehoord, dat de oliefilters niet zo goed zouden zijn. Omdat er toch restanten olie door de filter zouden vliegen. Maar ja... kan het me al wel ergens ook inbeelden. Waarschijnlijk bij het reinigen achteraf veel te veel olie erop gesmeerd...

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 11 mei 2015 11:32
door 66 kW powerrr
Ik lees zojuist een review van een Clio IV RS op Autoweek. De trotse eigenaar heeft de eerste 750 km zo'n beetje alles al uitgeprobeerd, van launch control, planken tot in de toerenbegrenzer tot topsnelheid. Mijn TCe 90 mocht ik pas na 3000 km belasten. Hoeft een RS niet te worden ingereden?

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 11 mei 2015 14:13
door zinitzio
Iedere auto moet er even in komen. Deze eigenaar is bezig met aftrappen.

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 12 mei 2015 09:32
door martll
Daar zijn de meningen over verdeeld.

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 12 mei 2015 12:36
door Robin5757
Nou ik denk dat zinitzio wel gelijk heeft, de zuiger wanden moeten in slijten op de cilinder als die niet goed gebeurt gaat die olie zuipen

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 07 sep 2015 21:56
door sanderlandkroon
Voor alle critici, de stand na ruim 14500 km:
- 0L olie gebruikt, lichte verkleuring van de olie
- geen gerammel onder de motorkap
- geen rook uit de uitlaat
- soepele motor
- soepele versnelling

Wel iedere keer de motor/turbo rustig warm laten worden en weer rustig af laten koelen.

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 04 nov 2015 09:31
door Sealke
Iedereen zijn K&N besteld via de producent zelf of via een lokale dealer? En betaalde prijzen?
Ik heb ze nu zien staan voor 59.99 bij K&N zelf?

Grtzzzz

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 04 nov 2015 11:38
door Midri
Ik wou ze via K&N zelf bestellen, stonden daar toen 69 euro maar wegens problemen met hun betaalsysteem in de tijd, hebben ze mij doorverwezen naar Sportfilters.nl, daar stond die 66 euro.
Let wel dat bij K&N zelf er nog btw moet bijkomen, ongeveer 12 euro, waardoor je op 71 euro uitkomt.

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 04 nov 2015 12:19
door Sealke
Idd juist, had de BTW vergeten :dead:

zal eens rondkijken, kan ik al wat inkopen doen voor de auto er is haha


Bedankt!!!

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 14 dec 2015 14:18
door Sealke
Vandaag mijn K&N inlegfilter ontvangen, samen ook met een blow off valve van Forge.. Mhmm nu de auto nog??..... Renault laat op zich wachten jammer genoeg

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 14 dec 2015 19:05
door Robin5757
Waarom een blow off dan

Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS

Geplaatst: 15 dec 2015 08:54
door Tomasvs
Blow off valve is alleen nodig als je met meer vermogen gaat rijden, de standaard Blow off valves hebben namelijk te lijden aan de verhoogde turbodruk na bijvoorbeeld chiptuning en slijten hierdoor harder. Ga je niet voor het extra vermogen dan is het alleen maar het afblaasgeluid wat wellicht voor sommige meerwaarde biedt.