Clio Si

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
tonie

Clio Si

Bericht door tonie »

Hallo,

Mijn naam is Tonie en ik ben nieuw hier. Ik heb op dit moment geen Clio, maar ben wel op zoek naar een nieuwe auto. Een Clio II is een van de potentiële opvolger voor mijn roestende fiesta. Ik heb nog wel een vraag waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen.

Waarin verschilt een Si van andere uitvoeringen? Ik kom vooralsnog niet verder dan andere voorstoelen en een andere kleur wijzerplaten. Wat ik graag zou willen weten is of er ook veranderingen aan het onderstel bij horen en of je een Si kunt herkennen aan Si badges op de stootstrip.

Alvast bedankt!
Tonie
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: Clio Si

Bericht door sj0ertum »

Ik heb nog nooit van de 'SI' uitvoering gehoord, maar hij blijkt wel te hebben bestaan.
Neem hier eens een kijkje: http://www.autoweek.nl/autotest/480/ren ... -si-14-16v

De grootste verschillen zijn de koplampen. Deze heeft Lenskoplampen, ook wel RS koplampen genoemd. De 'normale' uitvoering heeft van die ouderwetse reflector koplampen. Daarnaast heeft de SI blijkbaar witte tellerplaten en dus ook een toerenteller :thumbsup: Wellicht zal het interieur een ander motiefje hebben, maar verder lijkt me er weinig anders aan. De velgen wellicht wat stoerder dan standaard.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

De Si is inderdaad alleen uiterlijk anders dan een normale 1.4 of 1.6. Wat ze bijzonder maakt, zijn volgens mij de sportstoelen, witte wijzerplaaten, deurbadges, koplampen en natuurlijk de (intussen zeldzame) Si-velgen! Altijd een van mijn favoriete originele velgen geweest! Fotootje, puur voor de velgen:

Afbeelding

Maar... dus geen ander onderstel oid!
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Dat is een Clio No :smash: . Overigens is dat een Zuid Amerikaanse Si, de Si in Nederland is een phase 1, geleverd in 1999/2000 :sneaky:

Wel is de Si er inderdaad als 1.4. en 1.6 maar als Série Limitée en dat betekend dat het een in uiterlijkheden iets aangepaste uitvoering is.
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

R27 schreef:Fotootje, puur voor de velgen:
Lezen Arjan... :wink:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Hap hap ;)
Arjan schreef:Dat is een Clio No
Si, No...
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

:blabla: :furious3: :furious3:

:smash: :thumbsup: :laugh4:
tonie

Bericht door tonie »

Bedankt he, voor dit levendige topic :)

Ik zag clio Si te koop staan, maar hij heeft RN badges, dus ik vroeg me af wat ik zou missen als het toch geen Si was. Het interieur is al niet meer origineel, dus ik zal er niks van merken (áls ik besluit die clio te kopen).
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Heb je een linkje, dan kunnen we even spieken en keuren!
tonie

Bericht door tonie »

Die wilde ik er dus net even bijzetten en toen kon ik hem niet meer vinden, ook niet op de website van het garagebedrijf zelf. Zal dan al wel verkocht zijn. Was een 1.6 8v met nog geen 100dkm, alleen wel erg veel beschadigingen naar mijn zin, vandaar dat ik nog steeds twijfelde. Had wel een RS interieur.

We zoeken vrolijk verder, heb nog een maand voordat de apk van mijn fiesta verloopt, dus geen paniek.
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Dan was het deze:

Afbeelding

Jammer, verder zoeken!
tonie

Bericht door tonie »

Haha, in een keer goed.
super
beginner
Contacteer:

Bericht door super »

Toevallig heb ik een Si, die ik weg doe. Deze week (hopelijk) ruil ik hem in voor een Sport RS (waarover een nog ander topic start).

Die van mij heeft (inderdaad) witte wijzerplaten met toerenteller en is redelijk pittig voor het blok wat erin ligt. Het is een 1.4 16V en heeft 97pk.
Daarnaast heeft hij kuipstoeltjes en een sportonderstel, wat een wat stugger rijgedrag oplevert.
Hobbeltjes of slechte klinkerwegen zijn wat beter voelbaar, maar het is niet zo dat je in de stoelen stuitert. Hij heeft verder 2 badgestrips waarbij op de ene '1.4 Si' staat en op de andere '16v'.
Overigens heb ik er wel andere velgen onder: lichtmetalen velgen met meerder spaken, ik heb zo snel geen foto van zo'n velg.
Ik had geen luidsprekers achterin, volgens mij is dat niet standaard. De luidsprekers voor zijn überhaupt niet van topkwaliteit, dus ik had ze vervangen door zwaardere, voor zover dat mogelijk is bij 10cm.
Het kenteken is 04-FL-FZ en de teller staat op ±196000 km.

Mocht je nog vragen hebben of foto's willen zien, dan kan ik je alles tonen of antwoorden, zolang ik hem nog niet heb ingeruild.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Er is ook een ander geweest hier met een Si, giangiulio https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =27&t=6087
super
beginner
Contacteer:

Bericht door super »

Ik ga die van mij morgenvroeg inruilen, dus voor mij is het Si-hoofdstuk afgesloten.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”