Hier een absolute auto-leek, van mijn vorige auto wist ik alles, van mijn Clio 2 helaas nog niet.
Wil de olie checken, maar klopt het dat de oliepeil helemaal onderin zit ? Hoe kom ik hier in vredesnaam een beetje normaal bij ?
Pijlstok zit inderdaad een eind naar onderen, ik moest eerste keer ook even zoeken voordat ik hem had gevonden. Met een beetje moeite kun je er wel bijkomen.
Je er kan bijkomen, het gaat, maar je moet geen worsten handen hebben. Ik ben hiervoor, toen ik mijn Clio 2 net had, met dezelfde klacht is voor naar de dealer geweest en die gaven als reden op dat het motormanagement zelf al het oliepijl controleert. Dit wordt ook aangegeven op het display van je kmstand. "OIl OK" en als je dan drukt op je dagtellerknop ernaast krijg je in blokjes je oliepijl te zien.
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
Ja dat was mij ook al is opgevallen inderdaad, op de pijlstok op het minimum is nog de helft ongeveer op je display.. Gelukkig verbruikt mijn auto geen olie meer, maar heb er wel een keer goed naast gezeten inderdaad!
@dopestuff, reed jij vandaag niet in zoetermeer?
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
Ah super dank voor de reakties en tips ! Ga straks even controleren op die manier.
Op zich is dat natuurlijk prima, als het dan maar goed uitgelezen wordt die olie.
Ben zelf altijd nog beetje huiverig voor die electronische snufjes
ik heb voor mijn huidige clio een 1,6 16V gehad en als ik daar olie ging pijlen...
stroopte ik eerst mijn mauwen op en perste dan mijn arm overal tussendoor en dan moet je hem eruit halen schoonmaken terug stoppen eruit halen en bekijken (en ook zonder mis te prikken met de stok anders zit er zand/vuil op en dat wil je niet in je olie)
Nog een tipje, mocht de auto cruise control hebben dan moet je die volgens mij eerst uitschakelen alvorens je het olie pijl via de boordcomputer kan aflezen.
Die cruise control schakelaar zit links onder naast je stuur.
(Correct me if i'm wrong)