Pagina 1 van 1
TomTom Live Services en email
Geplaatst: 27 aug 2013 10:19
door s402461
Vanaf afgelopen donderdag heb ik een Clio 4 0.9 Tce met R-link navigatie. Alles werkt naar behoren. Ik heb een R-link account aangemaakt en de kaarten geupdate via de SD kaart en de RLink connector, maar tot op heden is het me niet gelukt om de TomTom Services werkend te krijgen, ondanks dat er in mijn instellingen staat dat ik tot 21-11-2013 gebruik kan maken hiervan. Ik krijg telkens de melding dat de TomTom geen verbinding kan maken met de server
Wie weet wat ik hiervoor moet doen?
Daarnaast werkt email ook niet. Hij geeft aan dat de dienst niet beschikbaar is, terwijl ik wel een jaar gratis Discovery Pack heb volgens mij.
Bedankt alvast!
Re: TomTom Live Services en email
Geplaatst: 27 aug 2013 10:53
door Nyana
Dat je TomTom Live services het niet doen, dat klopt. Meer daarover valt hier te lezen:
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 29&t=18757
Dat je email niet werkt is dan wel weer apart. Die werkt bij mij wel, maar niet van harte. Zo werkt de app alleen als je hem open hebt staan en kan niet op de achtergrond draaien. Wat je kan doen is eens proberen of je bijvoorbeeld die aquarium app kan downloaden en installeren, om te kijken of je R-Link account goed werkt (en dus internet in je auto hebt).
Re: TomTom Live Services en email
Geplaatst: 27 aug 2013 10:54
door goodje
Ik zou ff langs de dealer rijden en hem het uit laten leggen!!
Re: TomTom Live Services en email
Geplaatst: 27 aug 2013 11:33
door s402461
Het is een lease auto, dus ik vraag me af of de dealer er iets van weet....
Re: TomTom Live Services en email
Geplaatst: 27 aug 2013 19:08
door mickjagger
Vandaag bij dealer arend te veghel geweest en die wisten mij te melden dat het een R-link probleem is. Bij geen enkele R-link zou de Tom Tom service op dit moment werken. Het probleem is doorgegeven aan Frankrijk waar het prioriteit nummer 1 is om het te herstellen.
Mijn abonnement loopt over 22 dagen af en ik hoop op een coulance omdat ik ook al meer dan een week het probleem heb.
Re: TomTom Live Services en email
Geplaatst: 28 aug 2013 17:30
door goodje
s402461 schreef:Het is een lease auto, dus ik vraag me af of de dealer er iets van weet....
Ook een lease maatschappy heeft de auto gekocht bij een dealer denk ik.
Als je onderhoud en dat soort dingen moet doen bij wie doe dat dan is vermoedelijk ook de Renault dealer.
Re: TomTom Live Services en email
Geplaatst: 29 aug 2013 14:19
door mickjagger
Beste forumleden. wie zijn HD traffic en Tom Tom places in de R-link doet het wel?
Renault Nederland stuurde mij deze mail:
Hartelijk dank voor uw bericht welke wij op 28 augustus jl. ontvingen. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u als volgt informeren.
Wij bedanken u dat u de moeite heeft willen nemen de benodigde informatie naar ons toe te sturen. Uiteraard vinden wij het vervelend dat bij een nieuwe auto nog niet alles optimaal functioneert. Omdat het probleem van het ontbreken van HD Traffic en Tom Tom Places een op zichzelf staand probleem is moeten wij onderzoek doen naar de oorzaak ervan. Hier gaat tijd overheen. Zodra er meer informatie bekend is dan zullen wij u daarover spoedig informeren.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons bereiken op ons gratis telefoonnummer 0800-0303 tijdens kantooruren of in een reply op dit bericht.
Re: TomTom Live Services en email
Geplaatst: 29 aug 2013 18:36
door Nyana
Morgen gaat er een mailtje de deur uit naar Renault NL dat ze nog steeds niks hebben laten weten en ik het erg jammer vind dat ze klanten afschepen met 1) geen reactie op problemen, en 2) een TomTom Benelux kaart standaard er in stoppen terwijl Captur rijders standaard Europa in het pakket hebben zitten.
Re: TomTom Live Services en email
Geplaatst: 01 okt 2013 12:05
door adinsx
Jongens, het TomTom Live service probleem speelt niet alleen bij de Clio of R-link. Vele Mégane rijders (en dat zijn er nogal wat

) hebben er ook last van waaronder ikzelf.
Sinds aflevering van de auto (08-08) deed de Live-service het perfect. Echt een ideaal systeem. Maar sinds het weekend, toen ik de kaarten wilde updaten, werkt het niet meer. Sindsdien 'niet beschikbaar in de regio'.
Dit speelt al minimaal drie weken, wat ik begreep van AW-forumleden, en TomTom schijnt er mee bezig te zijn samen met Renault.
2) een TomTom Benelux kaart standaard er in stoppen terwijl Captur rijders standaard Europa in het pakket hebben zitten.
Tja, dat is de keuze van de importeur qua standaard uitrusting. Een Mégane krijgt ook standaard Benelux en voor 125,- heb je Europa.