loeiende airco

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
grfrrl

loeiende airco

Bericht door grfrrl »

hoi allemaal,

in april '12 kocht ik een (nieuwe) clio estate, diesel. heel blij mee, op één ding na: de airco maakt herrie.
bij het aanslaan (vlak na het starten van de motor) hoor ik een erg luide tik, wat wordt gevolgd door een loeiend geluid. dat loeien is soms even weg, maar komt altijd snel weer terug. het loopt gelijk met het toerental.
mee naar de dealer geweest (is ook nog garantie), maar na een beetje controleren en opnieuw bijvullen kwam de mededeling dat het 'productconform' was en het geluid 'binnen de normen' bleef.

nou heb ik geen verstand van airco's, maar ik heb nog nooit in een auto gereden waarvan de airco zo duidelijk te horen is.
komende week moet hij voor de 60k-beurt, en als ik er toch ben wou ik toch maar weer eens over die airco beginnen. heeft iemand van jullie hier ervaring mee? ik vertrouw dat geluid zelf in ieder geval niet, en zie het wel gebeuren dat vlak na het verlopen van de garantie de hele zooi vervangen kan gaan worden...

dank voor de reacties!
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: loeiende airco

Bericht door Arjan »

Wat is herrie? Waar komt het volgens de dealer vandaan? Ventilator, Aircopomp...

Laat op de werkplaatsorder duidelijk zetten dat je wilt dat er naar gekeken wordt en opgelost. Werkplaatsorders blijven bewaard en kunnen ook over een paar jaar gebruikt worden om aan te tonen dat je binnen garantie termijn al last hiervan had :wink:
grfrrl

Bericht door grfrrl »

dealer zei dat hij het niet kon traceren, en dat het in ieder geval geen kwaad kon allemaal. maar ik heb het idee dat het erger wordt en dat het ook effect heeft op de motor, die lijkt soms wat stoterig te lopen. maar ik weet zelf ook niet meer wat er nu echt is en wat ik me inbeeld :)

dealer heeft hem nu twee keer nagelopen, bijgevuld, etc. en zegt dat er niks aan de hand is. maar volgens mij hoort een airco gewoon helemaal geen geluid te maken, en ik betaal liever geen hopen geld aan iets dat ik eigenlijk toch niet vertrouw. kan ik onder garantie van hem eisen dat hij het probleem nu gewoon oplost, of moet ik genoegen nemen met zijn diagnose 'niks aan de hand meneer'?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

De dealer kan het dus wel constateren maar niet localiseren. Misschien second opinion bij een andere dealer vragen.
Contacteer:

Bericht door Age »

Is het loeien niet gewoon van de koelfans en van de ventilator voor het interieur?
Vooral in het begin als de auto erg warm is wil die nog best wel loeien, omdat hij hard moet blazen.
Net als een gewone ventilatie als je die op standje 4 zet.
Groet, Age
Robert D
beginner
Contacteer:

Bericht door Robert D »

Kunt u mij vertellen hoe dit verhaal is afgelopen?
Ik heb exact dezelfde klacht bij een Peugeot 2008 van 2016 met 8000 km op de teller.
BadEend
forum starter
Contacteer:

Bericht door BadEend »

Misschien is het beter voor het beeld als het geluid hier te horen is.
jhod
beginner
Contacteer:

Bericht door jhod »

iemand gehoord hoe dit is afgelopen, ik heb exact dit probleem met mijn clio 2017 :-(
Clio Energy TCe 90 Eco2 Intens (2017) -- Kleur: Blanc Nacre QNC --
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”