Hallo,
Mijn Clio heeft sinds een aantal maanden last van een aantal vreemde geluiden wanneer ik binnen de bebouwde kom rij. De geluiden hoor ik niet altijd en soms erger dan anders. De geluiden doen zich voor op bijvoorbeeld klinkerstraten, oprit van een erf, rotondes of het indraaien van een parkeervak. Het gebeurd vooral bij het sturen naar links en het is alleen op lage snelheden van lager dan 30 km/h. De geluiden komen van voren en klinken als *kloenk* (moeilijk te omschrijven) of klappend en soms schavend tijdens een stuurbeweging.
Ondertussen heeft de auto al een kleine beurt gehad en een APK waarbij de stabilisatorstang rubbers zijn vervangen. Nu ga ik er vrijdag mee richting Duitsland en ik vertrouw het niet helemaal(op 80+ wegen geen klachten dus dat valt mee).
Ook ben ik nog even langs de garage gegaan en die hebben hem nog even op de brug gehad. Alles was in orde, de monteur kon alleen bedenken dat het iets met de linker draagarm was. Omdat de auto een vaste verlaging heeft van 6 cm, hebben deze weinig speling en leek het alsof het geluid van metaal op metaal kwam. Ook was de speling links kleiner dan rechts waardoor het leek alsof de draagarm links ooit een tik heeft gehad waardoor hij iets was verbogen oid. Hij heeft er even een rubber buisje tussengezet om te kijken of dit hielp. Ook zei hij dat ik er gewoon mee naar Duitsland mee kon rijden. Achteraf heeft dat rubber buisje niks geholpen...
Persoonlijk denk ik dat het de draagarm niet is maar ik ben totaal niet technisch...
Klinkt dit iemand bekend in de oren of weet iemand misschien wat de oorzaak kan zijn?
Vreemde geluiden van onderstel binnen bebouwde kom
Re: Vreemde geluiden van onderstel binnen bebouwde kom
misschien je stabi.rubbers ff controleren.