koppeling reageerd op 2 manieren
Geplaatst: 26 jul 2013 17:26
Goededag,
Het betrefd een clio williams.
Ik heb een merkwaardig probleem met mijn koppelings pedaal. Als ik met de auto normaal rijd reageerd mijn koppelings pedaal normaal, maar als ik mijn motor flink heet rijd ( olie temp. Van 100 graden) dan is de slag van de koppeling ipv van 5cm maar 1cm. Rijd ik 1 minuut weer rustig is me pedaal weer 5cm.
Een garage houder heeft de koppeling getest door 25 te rijden in de 4 te zetten met koppeling in dan hoop gas geven en koppeling te laten schieten, dit resulteerde in een directe terugval van ut toerental. Tuurlijk bleef het pedaal "normaal" toen hij reed.
Het motorblok is 175k km oud en is gereviseerd bij 100k km weet aleen niet of de koppeling ook vervangen is.
Ik zat zelf te denken aan een versleten drukgroep?
Ik hoor het wel, mvg Davey.
Het betrefd een clio williams.
Ik heb een merkwaardig probleem met mijn koppelings pedaal. Als ik met de auto normaal rijd reageerd mijn koppelings pedaal normaal, maar als ik mijn motor flink heet rijd ( olie temp. Van 100 graden) dan is de slag van de koppeling ipv van 5cm maar 1cm. Rijd ik 1 minuut weer rustig is me pedaal weer 5cm.
Een garage houder heeft de koppeling getest door 25 te rijden in de 4 te zetten met koppeling in dan hoop gas geven en koppeling te laten schieten, dit resulteerde in een directe terugval van ut toerental. Tuurlijk bleef het pedaal "normaal" toen hij reed.
Het motorblok is 175k km oud en is gereviseerd bij 100k km weet aleen niet of de koppeling ook vervangen is.
Ik zat zelf te denken aan een versleten drukgroep?
Ik hoor het wel, mvg Davey.