Hoi,
Zelf heb ik een Clio 2 type 1 (hydraulische bekrachtiging). Nu ben ik er achtergekomen dat de type 2 electrische stuurbekrachtiging heeft. Ik heb 1 maal in zo'n type 2 gereden....en het sturen was een drama (wellicht moet ik er gewoon aan wennen). Het sturen voelt gewoon raar, alsof je aan een soort elastiek zit te draaien....er is wat weinig feedback in het stuur.
Wat was jullie eerste ervaring met electrische bekrachtiging en heb je daar aan kunnen wennen?
Stuurbekrachtiging in een clio 2 type 2.
Re: Stuurbekrachtiging in een clio 2 type 2.
Heeft de phase 2 elektrische stuurbekrachtiging? De rs in ieder geval niet.
De fiat 500 van mn vriendin heeft wel elektrisch en als je die in "city" mode zet dan kun je echt met een vinger sturen en inparkeren. Waarvoor t bedoeld is dus. Maar zou zo niet graag normaal zo rijden, bijna geen gevoel meer.
De fiat 500 van mn vriendin heeft wel elektrisch en als je die in "city" mode zet dan kun je echt met een vinger sturen en inparkeren. Waarvoor t bedoeld is dus. Maar zou zo niet graag normaal zo rijden, bijna geen gevoel meer.
- Contacteer:
De 3 heeft ook electrische bekrachtiging, en das idd wat vaag. Ik heb er geen probleem mee, maar een hydraulische bekrachtiging stuurt wel nauwkeuriger.
is een kwestie van willen wennen denk ik...
is een kwestie van willen wennen denk ik...
Groet, Age
Nou, ik vond het dus ook wat "vaag" sturen. Het lijkt wel alsof er een soort vertraging in zit. Heel vreemd, een echte afknapper voor mij.....