Hallo, ik heb een Clio 1.4 uit 1994
Ik heb net andere velgen met band gekocht en eronder gedaan (15inch) sinds dien meer problemen.
En de auto is beetje verlaagt.
Kwa wielkast kan het wel
Maar als ik harder dan 70 rij trilt en schud de auto heen en weer
En als ik stil sta en het stuur helemaal draai komt er een vreemt geluid bij de multi riem in de buurt weg en gaan de toeren naar 0.5 en gaat het olie lampje en temp meter lampje branden ? En de temp meter doet het ook niet en de auto is snel warm en de koeler gaat ook snel aan.
De auto heeft nu net 99.400 km gereden.
En ik hoor een soort gepuf of geschaaf bij het stuur wegkomen ?
Wat is er aan de hand allemaal?! Heb ik een miskoop gedaan of is het zo gefixt?
Gr. Jens
Vreemt gebeuren
Re: Vreemt gebeuren
Het is inderdaad vreemd. Zijn de velgen niet hartstikke krom? De rest van je problemen lijken me niets met de velgen te maken te hebben. Is na de verlaging alles weer goed gemonteerd?
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Re: Vreemt gebeuren
Ik weet niet wat er allemaal gebeurd is ik heb de auto net gekocht vorrigeweek
De velgen lijken me niet krom
De banden zijn wel droog en scheurtjes
Maar waar komen die andere problemen weg?
Stuurhuis kapot of een pomp of stuurbekrachtiging ?
De velgen lijken me niet krom
De banden zijn wel droog en scheurtjes
Maar waar komen die andere problemen weg?
Stuurhuis kapot of een pomp of stuurbekrachtiging ?
Re: Vreemt gebeuren
Het zou wel eens kunnen dat het in je stuurhuis zit en dat je daarom alle trillingen hebt. Maar dat is allemaal maar giswerk. Laat er even iemand naar kijken in een garage 

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Re: Vreemt gebeuren
klinkt naar kromme velgen, of in iedergeval velgen die eventjes gebalanceerd moeten worden , als je je stuur indraait en zakt in touren is normaal, de stuurbekrachtigingspomp krijgt meer druk, waardoor de rol zwaarder loopt, hoogstwaarschijnlijk zakt je tourental zo ver dat hij op t punt staat om af te slaan, conclusie, stationairschroef iets aandraaien, slurpend geluid bij het stuurhuis hebben ze over het algemeen allemaal.
Re: Vreemt gebeuren
Ik heb laatst een keer de stuurbekrachtigingsolie bijgevuld en sindsdien is dat zuigende geluid een stuk minder geworden. Bij mij stond die net op of net onder het minimum.
Re: Vreemt gebeuren
Trillen: aandrijfas? motorsteun? velgen? banden?
Het geluid is inderdaad of de pomp of de riem zelf.
Het toertal zakt bij dat sturen begrijp ik uit je verhaal?
Dat komt omdat je de pomp dan op zijn eind duw en de motor dus veel kracht moet leveren om de pomp rond te krijgen.
Keertje goed leeg halen en nieuwe ATF erin.
Wielen laten balanceren kijken of dat tegen het trillen helpt.
Het geluid is inderdaad of de pomp of de riem zelf.
Het toertal zakt bij dat sturen begrijp ik uit je verhaal?
Dat komt omdat je de pomp dan op zijn eind duw en de motor dus veel kracht moet leveren om de pomp rond te krijgen.
Keertje goed leeg halen en nieuwe ATF erin.
Wielen laten balanceren kijken of dat tegen het trillen helpt.