Klep verbrand na vervanging kleppendekselpakking
Geplaatst: 23 apr 2013 15:58
Onlangs heb ik bij de dealer de kleppendekselpakking laten vervangen van mijn Renault Clio 2005 1.4 16V (100k km), omdat deze olie lekte.
Na de reparatie begon de moter binnen twee weken steeds slechter te lopen (schudden, afslaan bij lage toeren) en al snel brandde het moterstoringslampje. Conclusie van de garage na controle met een camera door het bougiegat dat er een klep verbrand is waardoor er een cilinder niet goed meedraait. De rest van de kleppen zag er ook niet goed uit.
De garage stelt nu een revisie voor van de cilinderkop voor. Ik heb nu twee vragen:
1. Kan het zijn dat de verbrande klep is een gevolg is van de uitgevoerde kleppendeksel reparatie?
2. Wat is een redelijke prijs voor de revisie van de kop?
Na de reparatie begon de moter binnen twee weken steeds slechter te lopen (schudden, afslaan bij lage toeren) en al snel brandde het moterstoringslampje. Conclusie van de garage na controle met een camera door het bougiegat dat er een klep verbrand is waardoor er een cilinder niet goed meedraait. De rest van de kleppen zag er ook niet goed uit.
De garage stelt nu een revisie voor van de cilinderkop voor. Ik heb nu twee vragen:
1. Kan het zijn dat de verbrande klep is een gevolg is van de uitgevoerde kleppendeksel reparatie?
2. Wat is een redelijke prijs voor de revisie van de kop?