Pagina 1 van 1

Klep verbrand na vervanging kleppendekselpakking

Geplaatst: 23 apr 2013 15:58
door xntp
Onlangs heb ik bij de dealer de kleppendekselpakking laten vervangen van mijn Renault Clio 2005 1.4 16V (100k km), omdat deze olie lekte.

Na de reparatie begon de moter binnen twee weken steeds slechter te lopen (schudden, afslaan bij lage toeren) en al snel brandde het moterstoringslampje. Conclusie van de garage na controle met een camera door het bougiegat dat er een klep verbrand is waardoor er een cilinder niet goed meedraait. De rest van de kleppen zag er ook niet goed uit.

De garage stelt nu een revisie voor van de cilinderkop voor. Ik heb nu twee vragen:

1. Kan het zijn dat de verbrande klep is een gevolg is van de uitgevoerde kleppendeksel reparatie?
2. Wat is een redelijke prijs voor de revisie van de kop?

Re: Klep verbrand na vervanging kleppendekselpakking

Geplaatst: 23 apr 2013 16:26
door Arjan
1: zal eerder andersom zijn. Door slechte kleppen is de pakking kapot gegaan.
2: de dealer hanteert vastgestelde prijzen. Vraag info en vergelijkdan met een opgave van een algemene garage. Goedkoop zal het niet zijn.

Re: Klep verbrand na vervanging kleppendekselpakking

Geplaatst: 24 apr 2013 11:29
door mariton
Henny,
Uitleg van een vakman is goud waard op elk forum.
Hoewel ik niet dit probleem heb is het een hele geruststelling dat er vaklui mensen op dit forum rondlopen!
Bedankt!

Re: Klep verbrand na vervanging kleppendekselpakking

Geplaatst: 24 apr 2013 11:49
door R27
Zou het voor TS nu nog zin hebben om te controleren of de distributie op tijd staat en zo mogelijk aan te tonen dat ze er bij de dealer schuld aan hebben?

Re: Klep verbrand na vervanging kleppendekselpakking

Geplaatst: 24 apr 2013 16:29
door Arjan
Ik ben bang van niet.

Re: Klep verbrand na vervanging kleppendekselpakking

Geplaatst: 29 apr 2013 12:59
door xntp
Bedankt voor de uitgebreide reactie Henny! Ik heb de pakking bij een Renault dealer laten vervangen. Ze hebben zelf inmiddels ook een check gedaan, waarbij de kleppendeksel nogmaals los is geweest. Hierdoor wordt het misschien nog moeilijker om te zien of het aan het verkeerd monteren van de riem heeft gelegen... Of zijn hier indicaties voor?

Overigens vertelde ze me bij Renault dat licht vlakken tijdens revisie, indien nodig, niet veel kwaad kan. Ik lees op internet anders over Renault koppen. Kan dit wel of geen kwaad?