problemen met me sub
problemen met me sub
Mijn sub valt steeds uit.
als ik me auto start doet me sub het 1 minuut en dan stopt ie ermee en gaat er een rood lampje branden bij me versterker. kan iemand mijn misschien vertellen wat dat is of kan zijn. ik dacht aan een zekering. maar lijkt mijn dat ie er dan meteen mee stopt. maar weet ik niet zeker.
hoop dat iemand mijn kan helpen.
mvg dave
als ik me auto start doet me sub het 1 minuut en dan stopt ie ermee en gaat er een rood lampje branden bij me versterker. kan iemand mijn misschien vertellen wat dat is of kan zijn. ik dacht aan een zekering. maar lijkt mijn dat ie er dan meteen mee stopt. maar weet ik niet zeker.
hoop dat iemand mijn kan helpen.
mvg dave
Re: problemen met me sub
Ik denk dat hij onvoldoende spanning geleverd krijgt. Als hij aan gaat is je remote goed. Je zou de massa kunnen controleren, maar dan zou hij het helemaal niet moeten doen denk ik.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Versterker staat dan in de 'protectie modus'. Kabels kunnen te dun zijn. Worden deze heet? Plus wat sj0ertum zegt; massa probleem. Waar heb je de massa aangesloten? Indien je lak hebt weggeschuurd, kijk of het écht fatsoendelijk blank is. De zekering is het in ieder geval niet. Dan is het circuits verbroken en krijgt de versterker geen voeding. Gevolg; geen geluid. Ook niet 1 minuut.
protection problemen worden 80 % van de keren veroorzaakt door de massa.
waar heb je massa(ground) kabel zitten ?
waar heb je massa(ground) kabel zitten ?
Der heb al een sub in me auto gezeten en er zat een oog bij een beugel van me achterbank. dus die heb ik gebruikt. hij heeft het 4 maanden gewoon gedaan dus dat snap ik al niet. het was vanmiddg opeens of de labels warm woorden weeik niet ga ik morgen even naar kijken.
Mvg dave
Mvg dave
Ik heb gekeken kabels woorden niet warm ofzo. En zover ik zag is alles nog heel qua kabels.
Wellicht is de versterker aan zijn einde...
Graag wat meer info dan rood lampje op mijn versterker,
- welk merk/type versterker is het?
- wat zegt de handleiding erover?
- hoeveel vermogen heeft de versterker?
- hoeveel vermogen trekt de subwoofer?
Kan namelijk zijn dat er een elco/relais of eindtrap in de versterker kapot is.
Tevens moet je controleren of de versterker wel aan blijft als je deze niet belast(even subwoofer loskoppelen)
Graag wat meer info dan rood lampje op mijn versterker,
- welk merk/type versterker is het?
- wat zegt de handleiding erover?
- hoeveel vermogen heeft de versterker?
- hoeveel vermogen trekt de subwoofer?
Kan namelijk zijn dat er een elco/relais of eindtrap in de versterker kapot is.
Tevens moet je controleren of de versterker wel aan blijft als je deze niet belast(even subwoofer loskoppelen)
Het merk van me versterker in monoblock. type weet ik zo niet. Ik heb er.geen gebruiksaanwijzing bij gehad.Hij is 500 watt en ik heb 2 boksen van 1000 watt erop aan gesloten. ik ga vanmiddag effe de subs los koppelen en kijken wat me versterker dan doet. Dan hoor je het wel effe.
Dat is vragen om problemen.
2x 1000Watt aansluiten op een versterker die maar 500W kan geven...
Ik denk dat de eindtrap een optater heeft gekregen omdat de subs veel te veel vragen van de versterker
2x 1000Watt aansluiten op een versterker die maar 500W kan geven...
Ik denk dat de eindtrap een optater heeft gekregen omdat de subs veel te veel vragen van de versterker

De versterker geeft toch gewoon wat ie aan vermogen heeft? hij hoeft toch niet meer te geven want dat red ie niet. Daar door kan ie toch niet stuk gaan. dat heeft iemand mijn verteld maar kan uiteraard verkeerde info wezen.
Verkeerde info...
Ik denk dat de spoelen in de subs zijn gesmolten omdat de versterker gelijkstroom naar je subs heeft gestuurd omdat de versterker het vermogen niet kan leveren. Daardoor
is er nu kortsluiting in systeem en wil de versterker niet meer, wellicht is de eindtrap van de versterker nu ook aan zijn eind door deze kortsluiting.
Bron : http://www.goeievraag.nl/vraag/elektron ... zen.251332Een versterker heeft een begrenst vermogen. Tot de grens van dat vermogen is de versterker in staat om een sinusoïde golfvorm naar de luidsprekers te sturen, ook wel het RMS of continue vermogen. Moet de versterker dan toch nog meer presteren, dan gaat de (eind)versterker clippen. Het plafond van het vermogen is dan bereikt en de golfvorm wordt afgetopt, waardoor er DC (gelijkstroom) op je speakers komt te staan. Op dat punt beweegt de speaker even niet meer, de elektrische energie kan niet in geluid worden omgezet en aangezien speakers geen straalkachels zijn, smelt de spreekspoel.
Ik denk dat de spoelen in de subs zijn gesmolten omdat de versterker gelijkstroom naar je subs heeft gestuurd omdat de versterker het vermogen niet kan leveren. Daardoor
is er nu kortsluiting in systeem en wil de versterker niet meer, wellicht is de eindtrap van de versterker nu ook aan zijn eind door deze kortsluiting.
Dan is het toch raar dat als ik me auto start dat ie het gewoon 2 a 3 minuten doet en daarna pas dat lampje gaat branden?
Dan schiet versterker dus in beveiliging (waarschijnlijk oververhitting), sluit er een wat lichtere sub op aan en kijk wat ie dan doet 

- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Kan nog steeds te maken hebben met corrosie en de massa of de plus.
Gewoon bedrading los gooien en schuren en spuiten.
Als dat niet werkt kijk is op http://www.12vhifi.nl/subframe.html en loop alles stap voor stap na
Gewoon bedrading los gooien en schuren en spuiten.
Als dat niet werkt kijk is op http://www.12vhifi.nl/subframe.html en loop alles stap voor stap na

Groeten, Vincent.
Het is allemaal gelukt. hij werkt weer. was idd toch een massa probleem. heb alle
los gestrokken en nagekeken. en gemaakt wat stuk was en doet het weer. Harstikke t bedankt.iedereen
Mvg Dave

Mvg Dave