Even een linkje naar het forum van carclean.nl. Daar komen regelmatig detail beurten voorbij waarvan je mond open valt. Dit is er zo eentje, maar dan van een clio.
Het is nog een nieuwe auto (zonder veel krassen en swirls) dus het plan is als volgt:
Wassen (Poorboys SS&S), inspuiten met met IronX, goed afspoelen, kleien (setje van Meguiars), paintcleaner (Poorboys Prof Polish), evt kleine krasjes met Monello Finale en als wax Gold Class van Meguiars (deze heb ik nog, vandaar). Daarna nog een laagje Reload, dat kan evt. ook een week later bij het wassen als ik in tijdnood kom. Als ik er aan denk zal ik fotos maken en plaatsen.
Had hem ook al gezien op CC maar is zekers een mooi uitgevoerde detailbeurt.
Interieur was wel aan extractor toe,verbaasd mij altijd nog hoeveel vuil uit de bekleding kan komen.
Ook de verschillende aanpakken kwa pad/poets/Pro en of Dapcombinatie die er gebruikt worden op "een" dezelfde auto.
Want ik dacht altijd dat de Clio een vrij zachte lak heeft en dat hier word gegrepen naar een Pro900 verbaasde mij enigzins.
Als je het vergelijkt tussen deze detail en die van Sjoertum [als ik het goed heb] ook nog dezelfde kleur lak hebben.
Binnenkort [Maart] ook maar eens een Full-detail doen op mijn eigen Clio en kijken op welke pad/poetscombinatie ik uitkom op de Iceberg kleur.
If rally was a crime then this car was made for criminals.
Het is heel verschillend met de lakken van de clio. Mijn vorige clio kon ik met Monello Mezzo op een oranje pad goed bewerken. Mijn huidige clio had de eerste keer toch wel Monello Inizio nodig. Ik vind zijn combinatie ook vrij zwaar, maar het resultaat is er wel naar. Alleen zou ik na de Inizio alleen nog mezzo doen. Nogmaals met finale geeft eigenlijk minimaal tot geen verschil als de andere 2 stappen goed zijn gedaan.
Kever 1969 Volkswagen Polo 2010 23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive