Met dit weer is 's ochtends de binnenzijde van mijn voorruit bevroren (clio 1.5 dci 2012). Ik doe wel veel kleine ritjes met af en toe wat sneeuw onder de schoenen, maar drijfnat is mijn mat niet. Meer mensen hetzelfde? Is dit normaal?
Groeten,
Daan
Binnenzijde voorruit bevriest
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Binnenzijde voorruit bevriest
Dat is normaal. Omdat je veel korte ritjes rijdt kan het vocht niet weg en blijft het in de auto hangen. Misschien handig om even een keer wat langer te rijden met de verwarming lekker aan.
Heb er ook last van. 's nachts staat er bij dan ook regelmatig een klein electrisch kacheltje in 

Ik ken het probleem, ook weinig lange ritten hier. Ik heb er een Pingi vochtvreter in liggen, dat scheelt wel iets. Maar het blijft vervelend, laat die dooi maar komen.
Bedankt voor jullie reacties. Altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent. Nu hopen dat het niet meer gaat vriezen..
ik gebruik een anti-bevriezingsscherm. Die doe ik over de voorruit. Dat voorkomt niet alleen dat de buitenzijde bevriest, maar ook de binnenzijde.
Voorruit goed schoon houden aan binnenzijde scheelt echt ook al een hoop. Zeker met dit weer gewoon iedere week even met ruitenreiniger erlangs.