Kleur: Bleu de France

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
Bennink

Kleur: Bleu de France

Bericht door Bennink »

Kleuren in de folder en 'in real life' zien er toch altijd anders uit. Zo zag ik het lichtblauw op de Grandtour, waarbij ik direct moest denken aan de Megane Estate:
Afbeelding

Maar toen wilde ik foto's bij daglicht zien, en dan ziet deze blauw er zo uit op de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de folder staat deze kleur als "Speciale lak met vernislaag Bleu de France" voor €195.

Wat vinden jullie van deze kleur en hebben jullie misschien meer foto's van deze Bleu de France?
Quirico
forum member
Contacteer:

Re: Kleur: Bleu de France

Bericht door Quirico »

Ik vind de kleur niet tegenvallen in het echt....op plaatje is het juist niet mooi....
Als ik deze kleur had besteld, zal ik 'm zonder de stickers nemen....
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
PlannedObsol

Bericht door PlannedObsol »

Prachtige kleur, voor mij iets om over na te denken voor de volgende Clio (of Captur).

Op Youtube vorige maand een test of zoiets gezien waarin een Clio met deze kleur figureert. Helaas heb ik heel veel Clio-testen op YouTube gezien (krijg je als je wacht op je eigen Clio). Ik keek meer naar de kleur dan het verhaal, dus kan zo maar een franstalige test zijn geweest.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Die nederlandse nummerplaat past er wel bij.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Clio13

Bericht door Clio13 »

Ik weet het niet, volgens mij is het een unikleur (zeg ik dat goed zo?). Een diepe kobaltblauwe metallic kleur lijkt mij veel mooier. Je zal deze kleur inderdaad eerst eens in het echt moeten zien denk ik........er zijn tenslotte ook mensen die een gele kopen :laugh4: (grapje PlannedOpsol)
clio4driver

Bericht door clio4driver »

Vindt de kleur ook wel goed staan bij de Clio. :thumbsup:
Maar ook zwart of grijs, past goed bij de Clio.
Zelf heb ik voor de rode, Rouge Flamme gekozen. :sunny:
Persoonlijk zou ik nooit voor geel gaan, maar het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak!
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Bleu de France is voor de Fransen wat Racing Green is voor de Britten: Dé kleur voor sportiviteit.
PlannedObsol

Bericht door PlannedObsol »

@Clio13: geel is één ding, maar onderschat vooral de racestreep op m'n Clio niet, is goed voor minstens 5 km/h snelheidswinst. Vandaag voor het eerst een andere Clio IV gezien op de weg (A28 bij Assen), een fraaie zwarte. Zonder racestreep... dus kon ik deze inhalen. Nou ja, het was daarna meer aansluiten achter een trage Caddy op de linkerrijstrook.

@Arjan: dacht dat 'vroeger' een Gordini normaliter ook uni-blauw (met witte racestrepen) was, zoals de R8. Maar tegenwoordig zijn er ook al witte, zwarte en rode Gordini's.

Ik heb even zitten turven: tot op heden 8 rode, 6 blauwe, 4 zilveren, 3 zwarte, 3 witte en 1 groene auto gehad, waarvan ik 18 nieuw heb gekocht. Dus statistisch gezien was geel nu wel een keer aan de beurt (en snel verkrijgbaar, heb een hekel aan wachten bij massaproducten). Hierna maakt een blauwe zoals hierboven een zeer reële kans als opvolger (zonder striping).

Bleu de France en Jaune Eclair zijn beide unilakken met vernislaag. Uit eigen ervaring gemerkt dat zo'n vernislaag noodzakelijk is als je vaak onder/bij bomen parkeert en wat lui bent met autowassen (ik gebruik nooit de autowasstraat).

Groeten, Hendrik
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Ik vind de kleur op de foto er juis wel fris uit zien. Helaas nog niet in het echt gezien.
Groet,
Martijn

Afbeelding
Han

Bericht door Han »

Wat een ontzettend mooie kleur!
Wist niet dat deze ook kon worden geleverd maar had ook zeker het overwegen waard geweest in plaats van mijn gele. Wellicht leuk voor de volgende! :wink:
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Ja bij de configuratie had je omlaag moeten scrollen dan had je de kleur gezien.Ik vind dit slecht aangegeven op de site.
Afbeelding
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

PlannedObsol schreef:@Arjan: dacht dat 'vroeger' een Gordini normaliter ook uni-blauw (met witte racestrepen) was, zoals de R8. Maar tegenwoordig zijn er ook al witte, zwarte en rode Gordini's
Vroeger was dat inderdaad zo met de 8 en de 12. Toen stond de naam Gordini gelijk aan de blauwe kleur. Tegenwoordig is het meer de naam dan de kleur... Maar een echte liefhebber zal eerder voor een blauwe gaan neem ik aan.
Bennink

Bericht door Bennink »

Vanmiddag bij de dealer in Apeldoorn wezen kijken, maar de kleur in het echt viel me vies tegen. Het wordt voor mij geen blauwe!
Elektronized
forum member
Contacteer:

Bericht door Elektronized »

Voor mij had het iets donkerder gemogen, inderdaad. Iets in de aard van de Willie.
- 2004 Renault Clio 2, Phase 3 - 1.6 16v - Dynamique
Rick

Bericht door Rick »

Bennink schreef:Vanmiddag bij de dealer in Apeldoorn wezen kijken, maar de kleur in het echt viel me vies tegen. Het wordt voor mij geen blauwe!
Nu ben ik helemaal benieuwd naar deze kleur in het echt, vind het op die foto's erg mooi, de artist impression trekt me dan weer totaal niet. Als ik deze foto's aan mijn vrouw laat zien mag ik terug naar de dealer....
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

[youtube]3t-rwMxYVIE[/youtube]

Hier nog een blauwe.
Afbeelding
jonasr

Bericht door jonasr »

Daarnet eentje voor de deur zien staan hier,
lichtblauw + chroompack.

En we waren er op het werk hier over eens, te 'flets'.
Neemt het sportieve zelfs weg,
neen was echt niet mooi !
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

klmklmklmklm schreef:[youtube]3t-rwMxYVIE[/youtube]

Hier nog een blauwe.

Zelfde auto als op de foto's die boven staan. Zo zie je maar hoe foto's kunnen misleiden. Zeer slechte review trouwens, dikke vent in een kleine auto zetten die eigenlijk alleen de nadelen weet op te noemen. Praat voortdurend over autootje, cliootje, hatchbackje. Tot de conclusie, daar is ie ineens heel tevreden... :dizzy2:
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Exterieur (vraag & antwoord)”