Pagina 1 van 1

zelf gemaakte uitlaat :D

Geplaatst: 15 dec 2012 23:24
door icebox666
Ggoeden avond/morgen/middag.

Ik had een vraag over mijn uitlaat die compleet doorgeroest was/is.
Nu heb ik zelf een leuk uitlaatje gemaakt alleen trekt hij veel minder en wil hij niet harder als de 130.
Nou mag je ook niet harder op de nederlandse snelweg maar dat trekken vindt ik dan weer wat minder.
Maar zou dit kunnen komen omdat hij teveel lucht kwijt kan?
Afbeelding
Is er dan een manier als de caberateur afstellen dat hij iets meer benzine krijgt dat hij dan wel weer ze torque terug krijgt.
Of zal ik de uitlaat gewoon nog een keer over midden jiepen en er een soort van ring tussen lassen dat hij meer tegen druk krijgt?.
De midden demper zit er nog wel op.
Heb de uitlaat net na de bocht weggehaalt en hem gewoon recht door laten lopen.
Het gaat hier trouwens over een 1.2 energy uit 1991.
Ik hoor het wel Groetjes Rens

Re: zelf gemaakte uitlaat :D

Geplaatst: 16 dec 2012 00:19
door Vinnie
Wat is de diameter van de demper?

Re: zelf gemaakte uitlaat :D

Geplaatst: 16 dec 2012 12:05
door Arjan
Gaan afstellen zodat je meer benzine gaat toevoeren is de oplossing niet. Dan gaat ook je CO omhoog en kom je vrijwel zeker de APK niet meer door. Je zal dus inderdaad iets aan de uitlaat moeten doen.

Re: zelf gemaakte uitlaat :D

Geplaatst: 16 dec 2012 13:50
door icebox666
de diameter van de demper is 110 en de ingang van de buis is 60 ofzo.
De keuring maak ik me geen zorgen om wegens het feit dat ze de co2 uitsoot niet testen waar ik hem apk laat keuren.
dus jullie denken ook dat ik hem gewoon iets moet afknijpen ?
het rare is wel dat zonder de demper hij wel gewoon normaal optrok enzo.
iemand nog verdere ideeën ?

groet Rens

Re: zelf gemaakte uitlaat :D

Geplaatst: 16 dec 2012 22:51
door icebox666
ik denk dat ik het probleem gevonden heb.
me contact punten zijn roestig heb ze opgeschuurt maar heeft niet geholpen.
ze zijn eix gewoon op.
dus ik denk effe een nieuw rotortje en een verdeelkapje en dan mot het weer kunnen.
als ik verdere problemen heb horen jullie van me :P
iniedergeval alvast bedankt

Re: zelf gemaakte uitlaat :D

Geplaatst: 19 dec 2012 21:51
door icebox666
de auto loopt als een zonnetje :D
maar wil nogsteeds niet harder dan de 140.
na verdere inspectie vond ik het ookal raar dat iedereen op de snelweg 100 ging :P
ik denk dat het door de wielen komt :shocked: :smash:

eind goed al goed

Re: zelf gemaakte uitlaat :D

Geplaatst: 20 dec 2012 20:59
door Arjan
Dan heb je er waarschijnlijk een klein maatje banden onder...

Re: zelf gemaakte uitlaat :D

Geplaatst: 23 dec 2012 21:07
door Clio_goos_Clean
Zag in je topic staan dat je 215 als bandenmaat hebt.
Dat lijkt mij al de oorzaak.
Meestal rijden de 1.8 & 2.0 16v met 195 banden.
Als je een 1.2 met zulke sloffen hebt lijkt mij dat niet een logische keus.
Je kan beter kijken voor 185/195.

Re: zelf gemaakte uitlaat :D

Geplaatst: 21 jan 2013 07:43
door musQ
Bij een 1.2 is een uitlaat diameter van 60 veels te groot. Ik zou zeggen, pak 50mm en een tussendemper. Ongeblazen blokken hebben tegendruk nodig en een banden maat 175/50/14 is meer dan voldoende.

Ik zit zelfs te denken om weer terug te gaan naar een 165/55/13.

Re: zelf gemaakte uitlaat :D

Geplaatst: 08 jul 2013 17:05
door Edward
215 :worship: holy mad cow!!! onder een 1.2

Re: zelf gemaakte uitlaat :D

Geplaatst: 15 jul 2013 09:46
door Renaultmonteurtje
Ben ik niet de enige meer met een sidepijp :mad:

Re: zelf gemaakte uitlaat :D

Geplaatst: 15 jul 2013 17:13
door Mearjo.
Steekt deze niet 'iets' meer uit dan de toegestane 3cm? Wat is het voor iets trouwens, lijkt een beetje op een kart uitlaat bijna.

Re: zelf gemaakte uitlaat :D

Geplaatst: 23 jul 2013 01:50
door Jeff 16V
Lijkt mij van een motor.

Op de foto zie je gelukkig dat hij lang niet te ver uitsteekt :thumbsup:

En het inhouden kon inderdaad niet aan de uitlaat liggen...

Re: zelf gemaakte uitlaat :D

Geplaatst: 23 jul 2013 12:51
door scully
musQ schreef:Ongeblazen blokken hebben tegendruk nodig en een banden maat 175/50/14 is meer dan voldoende.
Ongeblazen blokken hebben geen tegendruk nodig, dat is een onzinfabeltje. Wat zou daar de reden achter zijn dan? Dat je verbrande gassen in de cilinder wil houden, zodat er geen vers mengsel in kan?