Haperende motor in vierde versnelling
Geplaatst: 05 dec 2012 12:32
Hallo ClioRijders!
Sinds eind augustus rijd ik een Renault Clio Automaat 1.4 Expression (2001), 40.000 km.
Nadat het controlelampje staande voor ‘elektronische storing’ met regelmaat ging branden is de boordcomputer uitgelezen (storingsnummers heb ik nu niet bij de hand) en een ventiel in de automaat verwisselt. Omdat dit niet afdoende was is later de automaat herprogrammeert waarna de storing uitbleef.
Zowel vóór als na deze reparatie blijft de (warme) motor bij lager en hoger toerental in de vierde versnelling hangen / haperen, en heeft dan weinig vermogen. Ik heb de indruk dat wanneer de auto vaak achter elkaar in de vierde versnelling terecht de hapering minder wordt. Het brandstofcircuit is gecontroleerd (ok bevonden) en een bobine is vervangen.
Wat kan hier aan de hand zijn?
Sinds eind augustus rijd ik een Renault Clio Automaat 1.4 Expression (2001), 40.000 km.
Nadat het controlelampje staande voor ‘elektronische storing’ met regelmaat ging branden is de boordcomputer uitgelezen (storingsnummers heb ik nu niet bij de hand) en een ventiel in de automaat verwisselt. Omdat dit niet afdoende was is later de automaat herprogrammeert waarna de storing uitbleef.
Zowel vóór als na deze reparatie blijft de (warme) motor bij lager en hoger toerental in de vierde versnelling hangen / haperen, en heeft dan weinig vermogen. Ik heb de indruk dat wanneer de auto vaak achter elkaar in de vierde versnelling terecht de hapering minder wordt. Het brandstofcircuit is gecontroleerd (ok bevonden) en een bobine is vervangen.
Wat kan hier aan de hand zijn?