Volgend jaar komt de Clio IV er, en ben toch al een aantal plannen aan het maken wat ik met het beestje wil gaan doen..
Nu ik de Clio IV heb testgereden moet ik zeggen dat de Bass-reflex mij wat tegenviel. Dus ik zou opteren voor een subwoofer in de koffer, of een simpele underseat-woofer. Maar als ik zo de middenconsole eens bekijk; hoe haal je die radio uit je middenconsole/hoe sluit je daarop je bedrading aan ?
Dit ziet er niet uit als een echte foto, eerder als een rendering. Als dat het geval is dan is alles wat mooier gemaakt dan het in werkelijkheid is. Er moet sowieso een manier zijn om de radio eruit te krijgen. Of dat net zo makkelijk is als bij de wat oudere auto's is dan nog maar de vraag maar het is zeker dat iets als een radio demonteerbaar moet zijn.
Tjah, dit wordt gissen naar een antwoord. Kijk eerst eens hoe hij in elkaar zit als je hem hebt. Niemand heeft hier ervaring mee.
Maar inderdaad, het lijkt erop dat het hele front eraf moet.
Kever 1969 Volkswagen Polo 2010 23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Het scherm is een multi functioneel bedieningspaneel. Radio, Navi en overige componenten die er mee bediend worden zitten waarschijnlijk als een "Fly-by-wire" ergens onder het dash verstopt. Aftermarket radio gaat het dus sowieso niet worden. Misschien zal er nog een "aux" aansluiting zijn maar verder ben ik bang dat het "what you see is what you get" is
Iemand ondertussen al wat meer ervaring met
Andere audio in de clio zetten?? Ik heb zelf nu in
Me auto nog een Pioneer TS WX77A Subwoofer liggen.
Zou deze graag in de clio zetten. Iemand een idee
Of dit kan!!
Mijn huidige auto (Astra GTC 2007) heeft ook een geintegreerde radio zonder verdere sub aansluitingen. Via een hi-low-converter was audio uitbreiding alsnog mogelijk. Dit maakt, zoals de naam al zegt, van hoge tonen lage tonen.
De sub/versterker/condensator is nu aangesloten op de achterste speakers en kan op deze manier toch vol benut worden.
Converter was rond de 15 euro. Inbouwen zal per bedrijf verschillend zijn, zelf doen is natuurlijk ook een mogelijkheid al zal je wel het navischerm eruit moeten halen, de converter daartussen moeten solderen en natuurlijk alle kabels wegwerken. Ik betaalde toen 140 euro voor het inbouwen (prijzen varieerden tussen de 140 en 250 euro)
Verder nooit problemen gehad met deze manier van audio uitbreiding.
Over een aantal weken zal ik de clio ontvangen en langs desbetreffende bedrijf langsgaan of te vragen naar de kosten voor het inbouwen in de Clio!
Geweldig. Was al bang dat het niet ging.
En het standaard geluid van de clio valt
Echt zwaar tegen als je beter bent gewent.
Als ik me clio heb ga ik ook meteen langs
Het bedrijf waar ik nu ook alles heb laten
Inbouwen.
NLLEONL schreef:Converter was rond de 15 euro. Inbouwen zal per bedrijf verschillend zijn, zelf doen is natuurlijk ook een mogelijkheid al zal je wel het navischerm eruit moeten halen, de converter daartussen moeten solderen en natuurlijk alle kabels wegwerken. Ik betaalde toen 140 euro voor het inbouwen (prijzen varieerden tussen de 140 en 250 euro)
Konden ze je radio er dan niet makkelijk uithalen? Ik heb voor het plaatsen/solderen van de high low converter en het doortrekken van de voedingskabel voor de versterker 50 euro betaald bij een clio III. Ik hoop dat het scherm bij de iV er makkelijk uit te halen is en dat de extra kabels dan ook makkelijk gelegd kunnen worden.
NLLEONL schreef:Converter was rond de 15 euro. Inbouwen zal per bedrijf verschillend zijn, zelf doen is natuurlijk ook een mogelijkheid al zal je wel het navischerm eruit moeten halen, de converter daartussen moeten solderen en natuurlijk alle kabels wegwerken. Ik betaalde toen 140 euro voor het inbouwen (prijzen varieerden tussen de 140 en 250 euro)
Konden ze je radio er dan niet makkelijk uithalen? Ik heb voor het plaatsen/solderen van de high low converter en het doortrekken van de voedingskabel voor de versterker 50 euro betaald bij een clio III. Ik hoop dat het scherm bij de iV er makkelijk uit te halen is en dat de extra kabels dan ook makkelijk gelegd kunnen worden.
Ik heb geen idee of dit makkelijk te doen was... Van de drie bedrijven waar ik langs was geweest was dit de goedkoopste.