2 vragen over Clio I - sleutel en achteruit verwarming
Geplaatst: 08 nov 2012 14:41
Goedendag,
Ik heb twee vragen over mijn "nieuwe" Clio, het gaat om een Clio 1.4 Mexx uit 1998, dus een Clio I met alle opties.
1. Vraag over de startonderbreker
Ik heb dus een sleutel met afstandsbediening, en de auto heeft ook een startonderbreker. Als je de auto dus niet open maakt met de afstandsbediening dan start de auto dus niet. Nu heb ik de auto overgenomen met maar 1 sleutel (ja geweldig he) en dat bevalt me helemaal niet. Deze sleutel wil ik dus laten kopieren. En volgens mij zijn er wel wat winkeltjes die het kunnen bij mij in Amsterdam. Maar ik wil het beeld voor mezelf even duidelijk hebben: Klopt het dat het eigenlijk gaat om een doodnormale sleutel met afstandsbediening erin, en dat het startonderbreker gedeelte eigenlijk in de ECU van de auto zit? Dus dat de sleutel alleen een signaaltje uitstuurt net als iedere andere afstandsbediening voor centrale deurvergrendeling. En dat er dus niet sprake is van een wat moeilijker te kopieren startonderbreker key, waar je dan eventueel de masterkey voor nodig hebt etc... Zo ken ik het uit andere auto's dat je zo'n pin aan je sleutel hanger hebt, of dat de startonderbreker in je sleutel zit en dus comminuceert met de auto via het sleutelgat, maar dat is hier dus niet het geval als ik het goed begrijp?
2. Kan ik ergens een dradenschema vinden, in ieder geval over de standaard elektra? Sowieso is het handig, maar nu werkt m'n achteruit verwarming niet en het is wel handig om het schema te hebben. Al moet ik nog kijken of er uberhaupt wel spanning staat bij de connector van de achteruit verwarming staat, dat moet denk ik ook wel lukken zonder schema. Het punt is dat de zekering gewoon nog goed is.
Toevallig(?) doet het lampje achter het knopje van de achteruitverwarming het ook niet, ben benieuwd wat dat met elkaar te maken heeft.
Bedankt
Ik heb twee vragen over mijn "nieuwe" Clio, het gaat om een Clio 1.4 Mexx uit 1998, dus een Clio I met alle opties.
1. Vraag over de startonderbreker
Ik heb dus een sleutel met afstandsbediening, en de auto heeft ook een startonderbreker. Als je de auto dus niet open maakt met de afstandsbediening dan start de auto dus niet. Nu heb ik de auto overgenomen met maar 1 sleutel (ja geweldig he) en dat bevalt me helemaal niet. Deze sleutel wil ik dus laten kopieren. En volgens mij zijn er wel wat winkeltjes die het kunnen bij mij in Amsterdam. Maar ik wil het beeld voor mezelf even duidelijk hebben: Klopt het dat het eigenlijk gaat om een doodnormale sleutel met afstandsbediening erin, en dat het startonderbreker gedeelte eigenlijk in de ECU van de auto zit? Dus dat de sleutel alleen een signaaltje uitstuurt net als iedere andere afstandsbediening voor centrale deurvergrendeling. En dat er dus niet sprake is van een wat moeilijker te kopieren startonderbreker key, waar je dan eventueel de masterkey voor nodig hebt etc... Zo ken ik het uit andere auto's dat je zo'n pin aan je sleutel hanger hebt, of dat de startonderbreker in je sleutel zit en dus comminuceert met de auto via het sleutelgat, maar dat is hier dus niet het geval als ik het goed begrijp?
2. Kan ik ergens een dradenschema vinden, in ieder geval over de standaard elektra? Sowieso is het handig, maar nu werkt m'n achteruit verwarming niet en het is wel handig om het schema te hebben. Al moet ik nog kijken of er uberhaupt wel spanning staat bij de connector van de achteruit verwarming staat, dat moet denk ik ook wel lukken zonder schema. Het punt is dat de zekering gewoon nog goed is.
Toevallig(?) doet het lampje achter het knopje van de achteruitverwarming het ook niet, ben benieuwd wat dat met elkaar te maken heeft.
Bedankt