strut brace

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
pelikaan

strut brace

Bericht door pelikaan »

ola,

wie o wie rijd er hier allemaal rond met een strut? ik heb sinds kort 1 van K-tec montage viel mij vies tegen maar eenmaal geplaatst een wereld van verschil.

ben benieuwd naar andere ervaringen en foto's

Mvgr
Pelikaan
pelikaan

Re: strut brace

Bericht door pelikaan »

Ik heb hem aan de voorzijde de carbon uitvoering
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

ja ik zit er over te denken, alleen de montage....
kyle clio2002

Bericht door kyle clio2002 »

Beetje beschamend maar... Wat is een strut brace :oops:
benn30
forum starter
Contacteer:

Bericht door benn30 »

Duur woord voor een veerpootbrug... :laugh4:
kyle clio2002

Bericht door kyle clio2002 »

Ooooow is dan inderdaad een duur woord :laugh4:
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

want je moet 3 gaten per kant boren, en dan via onder er boutjes in doen toch?
Daniel de Rijke

Bericht door Daniel de Rijke »

Ik heb een stutbrace met solid topmounts van puremotorsport!

Montage was appeltje eitje! :thumbsup:

Foto:
Afbeelding
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

ja maar jij hebt er meteen solid topmounts bij gezet...

jij had alle vering dus al los en hebt voor je solid topmounts gaten geboord enz

dat zie ik dus niet zo zitten, al die vering los enz
Daniel de Rijke

imbus 7 en sleutel 21 is alles wat je nodig hebt :wink: :thumbsup:

*edit*
Het liefst pak je hem onder bij de fuse ook nog ff los maar als je met 2 of 3 man bent kan ieder iets vasthouden en zou je het met bovenstaand ook kunnen redden :wink:
Ezra
forum member
Contacteer:

Bericht door Ezra »

Ik zie er het nut niet van in als je geen solid top mounts hebt. Want als het moet verstevigen dan kun je mij niet wijs maken dat dat je lukt door een veerpootbrug met een paar schroefjes vast te maken.
Dus als het niet direct op de veerpoot gemonteerd wordt dan lijkt het mij geen zin hebben. Nou ja, extra gewicht dan..
172 / 2.0 16V
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

Ezra schreef:Ik zie er het nut niet van in als je geen solid top mounts hebt. Want als het moet verstevigen dan kun je mij niet wijs maken dat dat je lukt door een veerpootbrug met een paar schroefjes vast te maken.
Dus als het niet direct op de veerpoot gemonteerd wordt dan lijkt het mij geen zin hebben. Nou ja, extra gewicht dan..
hoe dan ook haal je zoizo een hoop flex uit je chassis...
Daniel de Rijke

Hangt ook van het soort stut af, als je een verstelbare hebt kun je hem strak zetten en losser net naar wens.
Niet je chassis word starrer maar je veerpoten kunnen niet meer naar elkaar toe bewegen.
Ik vind het een nuttig en het ziet altijd goed uit.

Over de solids, voor een trackday auto top, voor straat auto zinloos.
Ezra
forum member
Contacteer:

Bericht door Ezra »

Dat de veerpoten niet meer naar elkaar toe bewegen bereik je alleen maar door ze ook daadwerkelijk OP/AAN de veerpoot te monteren.
Anders heb je daar die muur van ijzer waar Renault goed over nagedacht heeft en het lijkt mij niet dat een extra stangetje aan die muur schroeven veel helpt. Net als een ketting zo sterk is als zijn zwaktste schakel is zo ook de veerpootbrug zo sterk als de gaten + bouten/schroeven waar je hem mee monteert. Het zal meer flexen in die gaten dan dat het iets tegengaat..

Ben t er wel mee eens dat het er goed uitziet en is handig om op te leunen als je iets in de motorruimte doet.
172 / 2.0 16V
Daniel de Rijke

Zwakste schakel verhaal is enkel en alleen van toepassing als je crached!

Je schroeft de stang ertussen, draaid hem aan en dan voel en zie je zelf al hoe strak dat komt te staan, vermoed dat je er zelf geen ervaring mee hebt.
Hoeveel nut het echt heeft zal altijd een puntje van discussie zijn maar dat is niet het hoofdonderwerp van dit topic.
Ezra
forum member
Contacteer:

Bericht door Ezra »

Ik heb zelf op bijna elke auto die ik heb gehad een strutbrace gehad, maar dan direct op de veerpoten, waar het voor bedoelt is.
Anders doe je eigenlijk precies t zelfde als dit :laugh4:
http://www.hulpmiddelen24.nl/images/pro ... )-1952.jpg
172 / 2.0 16V
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

Bericht door Entity_Razer »

veerpootbrug op de veerpoot kolommen heeft wel nut ... minder maar ...

trouwens onderschat niet dat die veerpoot kolommen 3mm plaatstaal zijn ofzoiets, ik heb er 3x M8 moeren doorgetapt (Clio 1 welliswaar ;) ) en ze zo vastgezet, niet ideaal (maar pure motorsport toestanden passen niet op Clio 1 door de motorkap en andere prullen) maar doen wel iets om de flex eruit te halen.

Voor show is het allemaal eenders, of je het op een gewone wagen echt gaat voelen / nodig hebben ... neen ..

Toch niet tenzij je ook op heel deftige zomerbanden rijd, met powerflexen of andere degelijke bussen / rubbers in de ophanging en een goede shokbreker / veer combi.

Als je gewoon OEM rijd met de originele rubbers overal van ondertussen 10 jaar oud of gelijkaardig zit daar de meetste speling en kan je door die te vervangen (door OEM of Powerflex) veel meer bereiken dan door een veerpootbrug te monteren.
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Daniel de Rijke

De constructie op een clio 1 en 2 is best gelijkwaardig, ze gebruiken enkel andere schokbrekers!
Het is niet enkel de 3 boutjes waarmee het vast zit, bij een goede veerpootbrug lopen aan beide zeides een plaat naar beneden aan de kolum van de veerpootkoker! Met een verstelbare stut kun je door het aandraaien echt wel de naar binnen trekkende beweging er uit halen!
Vergeet niet hoeveel kracht erop komt door de aandrijflijn!

Afbeelding

Anyway hoeveel effect het nou daadwerkelijk heeft en of het merkbaar is hangt met zoveel andere zaken van de ophanging samen dat je het niet kan beoordelen op altijd zinvol of altijd nutteloos.

Ik vind het alleen kort door de bocht en niet doordacht om te roepen dat het nooit nut heeft!
Jerox
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Jerox »

Ik heb er ook 1 en ik kon het verschil wel degelijk merken. :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”