koplampen vervangen.

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
Vincent
forum starter
Contacteer:

koplampen vervangen.

Bericht door Vincent »

beste leden,
zou iemand mij kunnen vertellen of het vervangen van mijn koplampen ( van een clio 2 ph 2) een karwij is om zelf te doen of het uit te besteden aan een garage? Als het zelf te doen is zou iemand mij er mee willen helpen die weet hoe het moet of ervaring ermee heeft, uitenraad staat er een vergoeding tegenover?
Gr. vincent
Vincent
forum starter
Contacteer:

Re: koplampen vervangen.

Bericht door Vincent »

verweerd en bij een koplamp zitten allemaal scheurtjes in de koplamp zelf (in het chrome gedeelte).
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Vinnie_86 schreef:Als je voor vervangen gaat,
Voorbumper demonteren.
4 bouten bij de wielkasten,
4 bouten van onder/ achter de achterbumper
2 drukpinnen boven de gril losmaken en 2 bouten.

De koplamp zelf uitbouwen door 3 boutjes los te nemen en draaiend naar buiten uit de auto te nemen.

Totaal een uurtje werk.
Eventueel kan je Paratroeper om hulp vragen. Die woont ook in wijk.

En anders kom je naar de afsluitmeet? Typisch klusje om dan te doen. Kan iedereen helpen/leren :thumbsup:
Riickh

Bericht door Riickh »

Mannen,

Heeft iemand misschien voor mij een aantal foto's waar de bouten zitten om de voorbumper eraf te halen? Ik kan ze zelf niet zo snel vinden?

Groetjes,

Rick
Manuel

Bericht door Manuel »

Enkele bouten zitten achter het spatbord bovenin, je voelt ze zitten.

Zie ook: http://www.cliosport.net/content/guides ... _guide.pdf en anders
Jennifer_extreme

Bericht door Jennifer_extreme »

mijn koplampen waren ook erg verweerd en op bepaalde plaatsen afgebroken waardoor ik ze heb vervangen tis eigenlijk best wel simpel ... middagje werk :thumbsup:
wes rs
forum starter
Contacteer:

Bericht door wes rs »

het beste is dat je de velgen afhaalt. dan de binnenspatborden demonteerd (dit is vrij simpel) dan ga je achter het spatbord de bouten zien zitten van de voorbumper. als je deze losmaakt moet je de bumper naar achter en trekken en naar buiten duwen tegelijk. dan klikt hij uit de bevesteging. als je de motorkap open doet zie je ook twee bouten zitten op de hoek van de gril deze moeten er ook uit. ook anderaan effe chekken of er geen bouten zitten van de bodemplaat. dit is afhankelijk van het type clio. als je de bumper eraf hebt ga je in totaal 3 bouten moeten losdoen om de lampen eruit te halen. 1 bovenop de lamp 1 rechtsonder en 1 links onder :wink:
spullie

Bericht door spullie »

hallo,

Hebben jullie tips waar de nieuwe vervangingskoplampen te bestellen? Ik dien mijn buitenbehuizing te vervangen wegens teveel verweerd op mijn clio ph2 sport. Hoeveel hebben jullie betaald voor de behuizing alleen? Alvast bedankt!

Mvg
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Exterieur (vraag & antwoord)”